Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



torsdag 14 juni 2012

I dag har jag nästan bara latat mig.

Hejsan
Hade ju tänkt fortsätta med ogräset idag men oj så lat jag kände mig.Satt på tvättmaskinen istället.Tvättkorgen var ganska full så det blev ju lite gjort ändå.Så har jag gått runt och beundrat mitt arbete som jag gjorde igår.Finger borgsblommorna slokar lite men jag tror de kommer att räta på sig om några dagar.Satte ut sådana på tre ställen.Sen hade jag några fröplantor av mörkbladig Penstemon med vita blommor.Dom satt jag här.Ett stånd av brun Finger borgsblomma hittade också hit.Två plantor med stormhatt.och så fick jag lov att gräva upp flera plantor med rosa lavenden för Höstanemonen hade växt in i dom .Så jag rensade bort den och satte ner plantorna på nästa samma ställe igen.
Nu doftar det underbart när vi öppnar dörren och går ut eller in.Minisyrenen har nämligen börja slå ut.Vi hade ju ett träd på varje sida av trappan men tyvärr så har det ena dött.
Vad jag gillar de här små markkrypande blommorna.Vet inte vad de heter, men de pryder verkligen sin plats.
Gullregnet.
Måste säga att det var fint att slappa lite.Även det gör gott i stjälen.
Tack för att du tittade in en stund.Skriv gärna en kommentar innan du går.
Ha det så gott.

6 kommentarer:

  1. Man skall slappa i trädgården också - det är viktigt! Fingerborgsblommor är så tacksamma tycker jag. Främst för de är vackra, men även för att de är perfekta att fylla ut med i trädgården. Jag flyttar också runt på de jag hittar. Och om det blir för många något år (har inte hänt än hos mig) så är det ju bara att rensa bort.
    Ha en fin kväll! /Nora

    SvaraRadera
  2. Visst behöver man en vilodag ibland, det är så skönt.
    //Anne-Lie

    SvaraRadera
  3. Låter underbart skönt! Jag kommer inte göra mycket idag jag heller :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Så vackert gullregn! Och allt det andra du visar! Härligt med en dag då man inte gör annat än går runt och beundrar trädgården-det gör gott!
    /Cika

    SvaraRadera
  5. Fick för mig att det kan vara en månviol eller murrevviol. Har tagit skott på en som jag hittade på borggården i Nyköping. Ska sätta den i en skreva i bergshällen vid nya boendet.

    Kram Mu

    SvaraRadera
  6. Your gardens look so beautiful! Both your salvia and iris look gorgeous in purple.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.