Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



onsdag 20 juni 2012

Lite jobb och lite vila.Bra blandning.

Hej svejs i lingonskogen.
Dagens rabattjobb avklarat.Lite solande och läsande i solstolen också klart.
Fast det blir nog mer sedan.Vädret är ju just nu precis så som jag vill ha det.
Så glad jag blev när jag i våras fick se små gröna blad sticka upp där jag förra hösten satte
mina sådda Bäckanemoner.Jag var rädd att de inte hade klarat vintern för de var inte så stora när jag satt ut dom.Men se här nu blommar dom.Fast jag saknar det blå i mitten men det kanske kommer när plantan blir äldre och gör det inte det så går det bra ändå för blomman är så söt.

Armenisk Näva.Den färgen är hur fin som hellst.Och plantan blir stor.

Aklejruta svävar högt över alla andra blommor nu.

Den här nävan tror jag är en korsning med någon annan.Jag har en rosa Näva som är med i mitt förra inlägg.Trodde det var den som börjat dyka upp en bit ifrån,men blommorna är ju inte lika.

Praktbetonika.Vilka stora ruggar den bildar.Gräver bort en bit varje vår.

Honungslök

Vaxblomma.Fick flytta till kruka då sniglarna älskade den.
Vallmo.En pionvallmo som blev enkel men å så vacker.Fina skiftningar  i färgen.

Älskar den färgen.

Och pionerna börjar nu .Den här har en stark god doft.Och färgen är inte dum den heller.

Och en blomma till med mycket god doft är Trädgårds nattviolen.Har en del som växer här på tomtgränsen.Och dom kommer igen år efter år.
Tänk nu är det bara en dag kvar sen är det midsommar.Så stort det var när man var yngre.Nu måste jag erkänna att jag just inte bryr mig längre.Så har det blivit med alla helger.Och det blev så då vi jobbade skift.Många helger försvann i jobb.
Men jag önskar er alla en trevlig helg.
Och tack för att du tittade in.
Ha det gott.

2 kommentarer:

  1. Härliga blommor i lila nyanser!Fastnade speciellt för pionvallmon! Jag köpte vallmo som skulle vara lila, men visade sig vara orange.. Perfekt med både jobb och vila ; )

    SvaraRadera
  2. Oj, oj, oj, vilken vacker vallmo. Färgen är ju magisk.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.