Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 24 juni 2012

Mer vackert som blommar.

Söndagseftermiddag.
Ena stunden skiner solen sen ett svart moln och lite regn.
Då piggar det upp med en vacker blomma.Som den här.Gräsfibbla .Den blev precis så vacker som jag hoppades.Gult och mörkt lila i mitten och så de snövita kronbladen.Kan nästan inte bli bättre.
Och en blomman för dagen.Ännu en fining.
En Salvia.Men det riktiga namnet har jag tyvärr inte.
Stor Fetknopp.Härlig gul färgton på blommorna.
Och ett vitt Kungsljus.Satte ut dom förra året så nu blommar dom.
Vaxblomma.
Blir inte mycket gjort ute när det är sånt här väder.Fast jag har varit ute och satt upp stöd för en del växter för i morgon ska vi få busväder igen.På sätt och vis har det varit bra att vädret inte har inbjudit till jobb för jag har så förbaskade ont i en massa av mina leder.Värker överallt känns det som.Undrar om det är tabletterna mot cancern som börjat visa ännu en av de biverkningar som man kunde drabbas av.Ja det är inte mycket att göra åt det.Bara bita ihop och hoppas det lugnar sig lite
Så nu har jag gnällt färdigt för den här gången.Tur jag har mina blommor som tröst.
Kul att du tittade in.
Kom gärna igen.
Och skriv en kommentar så blir jag glad.

11 kommentarer:

  1. Håller med dig, vädret inbjuder inte till trädgårdsväder, fast jag skulle behöva rensa ogräs....
    I år har jag inte sett några vaxblommor i min trädgård. Gräsfibblan är så fin.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja, vilket väder vi har idag.. Här i skåne har det regnat i 3 dagar.. Tråkigt. Åh, blomma för dagen är en sådan fin blomma. hade en förra året. Kram Therese

    SvaraRadera
  3. Den där gräsfibblan är nog bland det vackraste jag någontin sett. Vilken blomma! Är den lika stor som den ser ut att vara på bilden, eller är den mindre? Frösådd? Köpt? Svår? Habegäret är definitivt väckt :)

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  4. Gräsfibblan var en nyhet för mig, va vacker den är!

    Hoppas du blir av med ledvärken snart så du kan göra det du vill i trädgården! Lite finväder skulle inte skada heller förståss:-)

    Hoppas du kryar på dig och att du får en fin vecka!

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Kjempe flotte blomsterbilder! Du har virkelig mye flott i hagen din!

    Klem

    SvaraRadera
  6. gräsfibblan är så läcker
    Uschja vad jobbigt med värk
    Håller med om att det är tur att man har blommorna att trösta sej med
    ha det så gott ändå
    maggan

    SvaraRadera
  7. Linda.
    Den är som ett mellanting av femkr och tvåkr.Jag har sått den själv.I Februari.Den var lätt att få fart på.Inga svårigheter.Gunsan.

    SvaraRadera
  8. Här har vi äntligen uppehåll , haft fint väder faktiskt hela midsommar. Peppar,peppar!!
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  9. Stackare, det är inte kul att ha ont - men det ruggiga vädret bidrar säkert. Vi hade en underbar dag igår, men så precis när det var dags för middag så började det blåsa och stänka. Så jag har under den här senaste veckan kunnat sitta ute en enda lunch - ingen middag - eftersom jag får vara lite försiktig på grund av förkylningen som fortfarande håller i sig!
    Den där gräsfibblan var enormt tjusig, kan kanske vara något för mig - men den är ganska liten eller.....!?

    SvaraRadera
  10. Susie.
    Själva planta blir inte hög.Den bildar en tuva och sedan kommer blomstänglarna upp ca60-70cm.Tittade på blommans storlek nu när jag gick snigelronden,och den är mer som en 5krona i storlek.Nu har det slutat regna och 34mm blev det.Kan ju komma mer sedan.Har lite sjö i nedre delen av trädgården.Grannarna skulle behöva drenera på sin tomt.Vi får in deras vatten.

    SvaraRadera
  11. Då ska jag så sådana nästa år :)

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.