Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

tisdag 12 juni 2012

Några nyinköp.


Hej

Vilken varm och skön dag vi har haft.Men nu har det dragit upp mörka moln och dolt solen.
Har städat klart huset idag.Känns så himla skönt.Tar en våning i taget.
I går efter att jag städat klart där nere så tog vi en sväng till Nyköping och blomsterlandet.
Naturligtvis så glömde vi en sak som vi skulle köpa så nu blir det en tur till.Vi skulle köpa Stroller kombi till gräsmattan.Det är en del ogräs som vi vill få bort.
Men jag köpte tre stycken Flitiga Lisa den fyllda sorten.Tre färger.


Sen hittade jag den här som jag inte sett förut.Den heter ENG Limonium Salt Lake. Sea Lavender..Bladen ser ut som att man strött ut flingsalt på dom.Tycker den är vacker och den ska hålla på och blomma hela sommaren.Den ska gå att övervintra inne tex. i källaren


Bladen är mycket vackra med sina saltstänk.
Sedan köpte vi några Petunior som R vill ha varje år i den stora svarta järngrytan.Så det blev tre olika färger där med.


Kommer nog bli fint när dom växt till sig lite.
Tack för att du tittade in.
Skriv gärna en kommentar.
Ha en trevlig kväll och Onsdag.

4 kommentarer:

  1. Trevligt med lite belöning efter att man städat! Jag handlade också sommarblommor idag..fast jag inte gjort nåt vettigt inomhus : )
    /Cika

    SvaraRadera
  2. Klart man måste ha belöning för ett bra städarbete. Helt rätt! Ska nog ta och införa det också.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Härliga växtinköp som belöning efter att ha städat hela huset klart.

    Idag har vi sol så nu ska jag ut och fortsätta rensa rabatterna. Ligger ju efter en vecka efter allt regnande vi har haft.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Det finns inge troligare i trädgården än att köpa och plantera nya växter! Nu vågar jag mig dock inte på att anlägga fler rabatter på ett tag, så jag får väl nöja mig med att köpa lite sommarblommor och plantera ut i "hål" som finns lite här och där. Dela och flytta perenner har jag ju tyvärr inte hunnit med i år.
    Jag gillade också den den där med roliga blad och vacker i övrigt var den ju med!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.