Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



måndag 18 juni 2012

OPS.Här var det snurrigt.

Hejsan så här på Måndagsmorgonen.
Igår så fick vi 32mm .Regnet bara vräkte ner i perioder.När det blev lite uppehåll så sprang jag ut och tömde faten under krukorna på vatten.Det fick jag göra flera gånger.
Inne pysslade jag också om de växter jag har där.Bland annat den här myntan som hade fått lite gula blad.Då jag höll på med den kände jag att en stam var så hård och tung mot de andra så jag tittade till för att se vad som hänt.Och kolla här stammen är helt snurrad nerifrån upp till toppen.Hur har det kunnat bli så.Sånt där brukar man få betala dyrt för när de fått vridna eller flätade stammar i blomsteraffären.Det ser så kul ut fattar inte att jag inte märkt något förut.
Det här är toppen på den snurriga grenen.
Tror jag måste ut lite idag och kolla runt om det blivit några skador av det kraftiga regnet.
Och kanske ta bort lite mer ogräs för nu trivs det och växer ska jag säga.
Kul att du tittade in en stund.
Skriv gärna en kommentar innan du går.
Ha en skön Måndag var du en befinner dig.

3 kommentarer:

  1. Så festligt med en snurrad stam.
    Både ogräs och växter brukar sätta fart efter regnet.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Men så roligt! Undrar varför den beter sig så :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. man får ju motion av att springa ut och in mellan regnskurarna "fniss"
    ha det så gott
    maggan

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.