Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 3 juni 2012

Skönt. Idag kan man gå ut igen.

God söndagsförmiddag.Hoppas ni haft en skön lördag.Här ovan svävar en prima ballerina.Silkesnävan Ballerina.Vår lördag var kall blåsig och regnig.Sprang runt i trädgården och försökte rädda en del växter från att hamna på marken nedtryckta av den hårda vinden .

Nu har en av mina favoritblommor börjat.Aklejan.Så kul att kolla runt vad det blivit för nya färgställningar sedan förra året.Brukar alltid dyka upp någon ny sort.


Den här var ju för söt

Dom Franska Kungsljusen kommer även dom nu.Jag har dom i flera olika färger.Och den självsår sig sådär lagom och dyker upp lite här och där..




Kommer att bli ännu en dag inomhus.Tycker inte om att vara ute när det blåser och det gör det även idag inte som igår men inte är det skönt.         
Tack för att du tittade in en stund.Lämna gärna en kommentar.Ha det så bra.

9 kommentarer:

  1. Alltid lika spännande med aklejorna. Det kan ju bli alldeles nya kombinationer och så vet man inte om alla knoppar slår ut eller om den eländes gallmyggan varit där...

    SvaraRadera
  2. Jag älskar också aklejor. Idag har jag varit på tre trädgårdsbesök. Jag hade tänkt besöka fem trädgårdar, men tiden blev knapp och det var kallt i blåsten.
    Ha det gott!
    Kram
    Christina

    SvaraRadera
  3. De franska kungsljusen har jag aldrig sett förut....Sätter man såna från frö elr finns dom att köpa som plantor? Dom ser höga ut på bilderna! Är de?

    Nu håller vi tummarna att vädret blir bättre :)

    Veronica

    SvaraRadera
  4. Tycker så mycket om mina franska kungsljus och som du skriver de frösår sig och dyker upp så där lagom mycket på bra ställen.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  5. Det føles veldig deilig å kunne være ute i hagen igjen! Jeg har vært ute i hele dag, men det har vært en kald vind!

    Mange flotte bilder du viser! klem

    SvaraRadera
  6. Veronica.Dom blir inte mer ca 50cm höga.Själva plantan är bara en rosett .sedan växer blomstängeln upp ur den.Jag har sått mina.MVH

    SvaraRadera
  7. Ja, hy, sån blåst. Jag har fått ta skydd i bonna-orangeriet av och till hela helgen. I eftermiddags tog jag till slut mössa på mig för att stå ut... suck... Men visst är det underbart med alla aklejor som nu står i vacker blom! Jag har några fyllda, ljust, ljust rosa som inte funnits med tidigare. Härligt!
    Varm kram,
    Charlotta

    SvaraRadera
  8. Vacker blomning! Men, usch vilket väder det var. Jag fick också springa ut och binda upp perenner. Var på plantskolan i går. Och där fick de gå och lyfta upp en massa krukor som blåst omkull!
    /Cika

    SvaraRadera
  9. Aklejor kan man inte få för många av i trädgården. Och lika spännande varje år är det att se hur de självsådda ser ut. Franska kungsljus har inte jag hos mig, men jag kanske borde skaffa såna. De var ju underbart fina!
    Hoppas vinden mojnat hos dig nu. Här har det blivit liiiiite varmare, lite mindre vind och regnet har upphört:-)

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.