Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



måndag 25 juni 2012

Sniglar och regn.


Ja fy sjutton vad många sniglar jag klippt idag.har varit ut tre gånger redan och varje gång har jag hittat massor.Vi har fått ungefär 35mm i natt och på dagen.Och eftersom det har blåst kraftigt också ligger många växter ner .Mycket har jag kunnat stötta upp.Men det är ju så blött så det är svårt att hålla på.Får hoppas att en del orkar resa sig när det torkar upp.
Dagen förre midsommar så var vi ner till stan och då passade jag på att köpa två mindre mörkröda rosor och ett Lejongap.Hade tänkt sätta ut dom men nu är jag glad att de fortfarande står inne.Det får bli sedan.
Det är massor med knoppar på plantan så den får jag glädje av länge.
Nu börjar det dyka upp Borstnejlikor lite var stans.Kul att se vad det blir för färg.
En Solhatt. Inköpt hos Bosse Rappne när dottern och jag var på utflykt förra året.
Och titta här vad som börjat blomma.Delade ju upp min Aurikler så att det blev en rosett kvar i krukan,resten satt jag i en rabatt.Och där trivdes den för båda plantorna jag satt ut blommar.Sånt är roligt.
Kul att du tittade in en stund.
Kom gärna igen och skriver du en kommentar så blir jag mycket glad.

4 kommentarer:

  1. Solhattar älskar jag.
    Är det extra mycket sniglar i år jag har också massor i trädgården, det brukar jag inte ha.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Tråkigt med allt regnande, här kommer en massa snäckor så fort det är blött! Vilken tur att du behöll Lejongapsplantan inne i ovädret, den ser jättefin ut! Har beundrat Gräsfibblan i förra inlägget, den är otroligt vacker!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Huff, så ergelig med både snegler og regn! Håper du vinner kampen mot sneglene og at sola snart kommer tilbake til deg!

    Det er mye flott som blomstrer hos deg nå, så du må huske å nyte! Klem

    SvaraRadera
  4. Det är tufft nu med all regn o blåst man blir lite moloken själv o vill bara gå in o slippa se eländet suck
    Nåja det kommer andra fina dagar :-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.