Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



tisdag 26 juni 2012

Städat efter regn och blåst.

Hej.
Idag har det varit städdag i trädgården.Jag har bundit upp jag har klippt bort.När man gick
runt och kollade noga idag så såg man alla skador som hade blivit.Man blir allt lite ledsen i ansiktet när man ser dels  vad regn och blåst gjort men hur mycket skada sniglarna hunnit med de här dagarna då det regnat.Skulle se hur min sallad hade det ,Men någon sallad fanns inte mer.Något slemmigt kryp hade smaskat i sig alla plantor.Så nu har jag sått ny och satt lådan i växthuset.
Ännu en av mig sådd viva har börjat blomma.Sommarviva Primula florinde.
Blodnäva.
Vårvivorna fortsätter att blomma.
Nu börjar Pionvallmon se ut som den ska.
Här har jag fått klippa bort  den stora busken Plymspireran.Den hade liksom delat sig mitt på och lagt sig i en ring ut över de andra växterna.Den hade brutit sönder ett par stånd med Studentnejlika som det bara var att ta bort.Dagliljan bak i rabatten har även den tagit stryk av de tunga grenarna.Ser lite tom ut nu. Får se om det kommer igen något av det jag fick ta bort.
Sen vill jag hälsa Xandra 48 välkommen till bloggen.
Kul att ni tittade in en stund
Välkomna tillbaka.

5 kommentarer:

  1. Visst är det tråkigt när vädret ställer till det i våra trädgårdar! vi har ju längtat och vårdat blommorna och så förstörs det över en dag el natt, det är då man önskar att man hade ett reservlager någonstans som man kunde gräva ned och ersätta på stört! Jag hoppas få en stund hemma i kväll, just nu lyser solen och hoppas det förblir så, då får jag se vad som hänt hemma hos mig.
    Salladen.... ja undra hur det gått med den, jag var ute med lite "snigelmat" i går, hoppas det fungerade.
    Ha det bäst :)

    SvaraRadera
  2. Mina plymspireor har också lagt sig ner....som tur är har dom inte haft sönder något mer än några irisar. Jag hoppas att plymspirean reser sig igen, men det är väl frågan om den klarar det. Annars måste jag också klippa bort litegrann (som tur är inte hela plantorna).
    Hoppas på sol och lite värme nu!

    SvaraRadera
  3. Jaa, du Gunsan! Det är inte lätt för oss trädgårdare! Vi får verkligen bita ihop ibland, men det är vi duktiga på :)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja du, det är inte kul när det regnar så mycket som det gjort hos er! Vi har visserligen fått ovanligt mycket också, men inte tillnärmelsevis i närheten vad en del fått på fastlandet.
    Här är det norra Gotland och Fårö som har fått ganska mycket. Men det var faktiskt en lantbrukare här på södra delen som klagade på att meteorologerna i radion sagt att det kommit otroligt med regn här.
    Det stämde inte, han ville ha mer regn för han har fortfarande torrfläckar på åkrarna!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.