Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

lördag 23 juni 2012

Vi hade tur med vädret på midsommar afton.

Hej .
Hoppas ni har haft en fin Midsommarafton.Maken och jag åt lite gott och delade på en flaska vin.Det värsta är att jag blir så attans sömnig av vin.Ingen lyckad kombination.Men det blev en bra kväll ändå.
Och titta här vad som mötte mig i morse.Tre nya Vallmon utslagna .Och vilka färger .Tror dom har lagt fel fröer i påsen eftersom alla verkar bli enkla.Men vad gör det med dom färgerna.
Och en vit.
Ser ni det lilla flitiga biet.Det var gult av pollen och hade runda kulor samlade på bakbenen.
Alla tre.
Har fler finingar som blommade idag men dom tar vi en annan dag.
Idag har vi inte något finväder men  tempen är bra 20+.Det duger.
Kul att du tittade in en stund.
Kom gärna tillbaka.
Ha en trevlig helg.

6 kommentarer:

  1. Vilka vackra blommor! Här har midsommaren varit jättehärlig med massor av sol.

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  2. Vi var på västkusten hos mitt barnbarn,sol och varmt ända fram tills dansen runt stången började,typiskt
    ha en fortsatt fin helg
    maggan

    SvaraRadera
  3. Herlige valmuer! Det er en fantastisk flott plante som gir så mye glede i hagen!

    Ønsker deg en fin midtsommerkveld. Klem

    SvaraRadera
  4. Det är ju så vackert med vallmoblomning! HA en fortsatt trevlig helg Gunsan!/Anja

    SvaraRadera
  5. Vallmo kan få se ut nästan hur som helst tycker jag. De är så vackra!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilka underbara vallmon! Själv har jag en gäng som ännu inte börjat blomma, dom ska vara i rosa och lila - både enkla och dubbla. ska bli spännande att se vad det blir för något. Men dina hade helt otroliga färger!!!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.