Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

lördag 16 juni 2012

Vilken regning och trist dag

Hejsan.
Gud vilken tråkig dag.Regnet bara vräker ner tidvis.Och inte många grader att skryta med.
Fryser och blir lite deppig.Försöker pigga upp mig med ett nytt inlägg.
Den gula Junkerliljan är på gång.Knopparna är så fina med sina gröna linjer.Även blomman har ett svagt grönt streck mitt på bladet.
Så fick jag sådan lust att pynta lite i rabatten där jag planterat och grävt.En groda och trädgårdstomten får stå på vakt så inget händer där.
Den här plantan plus ett par till grävde jag upp för ett tag sedan det var en större planta som jag delade upp i flera små.Sedan har de stått och växt till sig och så i går tyckte jag att de såg ut att kunna planteras ut.Det  är en sorts Spetsmössa.Bladen kommer att få en mörk mitt sedan då den blir större.
Och de här stackars plantorna var på väg att helt ätas upp av dessa för...nade sniglar.Så igår köpte jag en stor kruka på blomsterlandet och satt dom där.Det är Stormhatt rosa om jag inte kommer ihåg fel.
Kommer att bli tvungen gå ut sedan om det slutar regna för nu är nog sniglarna på G.Men det är jag med så vi får väl se vem som vinner.
Kul att du tittade in en stund.
Skriv gärna en kommentar innan du går.
Hoppas din helg är bättre än min.

7 kommentarer:

  1. Ja, jag har problem med sniglar och dahlia. De länsar mina. Vet inte om jag ska någonsin försöka ge mig på dahlia igen.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Jag är också laddad och klar för att gå ut på snigeljakt om det bara slutar regna någon gång. Sniglarna går hårt åt mina Hosta just nu och det gillar jag inte!!
    Hoppas vi får sol eller åtminstone uppehåll imorgon:-)
    Kram Nora

    SvaraRadera
  3. Vi får tänka på varandra och önska god jaktlycka! Och hoppas på uppehåll i morgon :)

    SvaraRadera
  4. Hei!
    Det har regnet i bøtter og spann her hos meg også i dag. Nå er det nok, og jeg vil ha sommersol og varmt vær!

    Det er fordig og fint hos deg, så nyt livet videre! Klem

    SvaraRadera
  5. SMHI lovade att vi i Småland skulle få jättemycket regn i natt, och jag blev så glad för det...men vi fick ynka 3 mm, inte mycket att bli glad för, här är så torrt, jag får löss på växter och frukttträd.
    Sniglarna är inga roliga de heller när de äter upp växterna, de kan väl hålla sig till gräset:)
    Kram!

    SvaraRadera
  6. SKönt att slippa snigeljakten i alla fall. Satte frön av vackra vallmo, zinnia, brudslöja och en till som jag glömt namnet på, i den lilla rabatten vid huset igår. Har börjat packa och köra lite kartonger till boendet nu. Lasset går om två veckor.
    Idag blir det Norrköping med dottern.
    Kram Mu

    SvaraRadera
  7. Här är det mina violer som är älsklingsmaten för sniglarna just nu, kvällsrunda med sax återkommande sysselsättning. Idag har vi haft tur och regnet kom på natten, bara enstaka stänkt under dagen och nu blå himmel mellan molnen. Hoppas på en fin dag i morgon.
    Ha det gott!
    Blomkärringen

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.