Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



måndag 2 juli 2012

Ännu en stilla dag.

Har suttit på altanen och kollat hur våra hyresgäster i holken jobbar.Dom har det verkligen jobbigt nu.Svart och vit flugsnappare är så vacker.
En ny modell av Blomman för dagen.Har satt tre olika sorter i samma kruka.


En gammal Clematis som börjar växa väldigt dåligt.Har nog inte skött den som jag skulle.


Gul Fingerborgsblomma.


Nytillväxten på barr växterna är läckra .Ser hårda och vassa ut men är nästan mjuka.
Och den blågröna färgen är snygg.

Tror den här Lewesian försöker sätt något slags blomrekord i år.

Louise Odier.Min vackra ros som doftar så härligt.Nu börjar hon så fint.

Två fröplantor som fick nya större krukor och bra jord häromdagen.Jag tycker dom har växt till sej redan.Den ena är en Trumpetclematis.Och så är det en Clematis Atragene GRP Albi.

Tre krukor med Drakört som även dom fått ny jord och större krukor.

Och så glad jag blev när den här nävan började blomma.Både färgen och den fyllda formen är i min smak.Geranium pratense Plena.Köpt av larz


En vacker Iris.

Moses brinnande buske.Hade även den röda men den har försvunnit i vinter.
har som sagt inte gjort något idag måste vila min arm och mitt ben så det slutar göra ont snart.
Kul att du tittade in en stund.
Kom gärna åter.
Ha det gott.

4 kommentarer:

  1. Smart att vila när man har ont. Det gäller att lyssna på kroppen. Vackra bilder och det är ju en för skön tid just nu.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Louise Odier er også en av mine yndlings roser! Nå er det herlig rosetid i hagen!

    Kjempe flotte blomsterbilder du viser!
    Ha en fortsatt fin mandag! Klem

    SvaraRadera
  3. Det är så roligt att gå en runda i trädgården varje dag det är alltid något nytt som slagit ut.
    Gul fingerborgsblomma har jag också hos mig, förra året sådde jag brun fingerborgsblomma, den var det knopp i såg jag, ska bli spännande att få se den blomma.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  4. Kul att se småfåglar sköta om sina telningar! Jag har gjort som du och satt upp fågelholken på ett plank. Dock
    För sent så inga fåglar flyttade in i år. Hoppas nästa!

    Men jag har en massa skat- ungar :)

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.