Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 1 juli 2012

Dagen började med sol och nu regnar det.

Tvärt om mot i går.
Här har jag samlat alla olika färställningar som Borstnejlika har gjort i år.Så många fin färger det kan bli.
Och en planta Förjätmigej.Den färgen är underbar.
En sorts Blåklocka.
Även den här dagen gäller det att ta det lungt.Men det blev lite omplanteringar av mina kryddväxter som stod i för små krukor.Fick inte göra annat än att springa dit med vattenkannan.Men nu så ska de klara sig lite längre.
Trevligt att du tittade in en stund.
Kom gärna tillbaka.
Trevlig söndag.

9 kommentarer:

  1. Oj, va många olika nejlikor! Vackert!
    Kram/Nora

    SvaraRadera
  2. Vädret är verkligen tokigt just nu!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Så utrolig mange flotte Busknelliker du har!
    Lurer på om du får frø av dem?

    Ønsker deg en fin søndagskveld. Klem

    SvaraRadera
  4. Borstnejlikor gillar jag! Både kulört och doftande. Hoppas du inte behövt lika mycket smärtdämpare idag.Det kanske ger med sig när värmen kommer, om den nu gör det i år...

    SvaraRadera
  5. här var det tvärtom regn halva dan sen varmt och sol
    borstnejlikor är så fina
    ha det så gott
    maggan

    SvaraRadera
  6. Jättefint kollage med busknejlikorna. Här har vdret också varit liet si och så! Hoppas du mår bättre snart.

    SvaraRadera
  7. Vilka fina borstnejlikor! Jag har faktiskt aldrig haft några, även om jag gillar dem.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  8. Borstnejlikor kan jag inte vara utan.Så fina ihop med daggkåpsblommor.
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  9. Härliga borstnejlikor! Här kom det "hela" 1 mm i natt, så idag ska jag inte vattna ute i alla fall. Krukorna måste man ju dock se över, speciellt dom som står till hälften under tak (takutsprånget).

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.