Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



tisdag 3 juli 2012

Det doftar smultron.

Och det doftar i hela trädgården.Våra två buskar Smultronschersmin blommar nu.
Inget slår den doften.Och så har fler rosor kommit igång.Här är det den ljuva Lill Lindfors.En vacker dam som blommar om och om igen.
Prins Philips.En av de nya som jag satt i de stora krukorna.Har tagit sig jättefint.Den andra är också på gång med stora knoppar.
Den vita klängrosen.Som jag inte är säker på namnet.
Den största av våra Schersminbuskar.
En namnlös Daglilja.Färgen gör sig fint mot den vita väggen.
Även den här dagen har jag tagit det lugnt.Natten var nämligen hemsk.Har inte sovit mycket.Värken i armen och i foten höll igång så det var omöjligt att somna ordentligt.Hade tagit en av mina starka piller på kvällen så jag trodde den skulle hjälpa under natten,men när jag kröp i säng då satt det igång på allvar.Konstigt nog har det varit lugnt sedan idag.Har bara tagit en pilla på morgonen och sedan inget mer.I kväll ska jag inte ta tabletten för tidigt.
Och i morgon tänker jag rensa lite ogräs hur dant det än känns.Så less på att bara kunna gå runt och se hur det växer igen.
Kul att du tittade in en stund.
Kom gärna igen.
Ha det gott.

3 kommentarer:

  1. Vilken otroligt vacker daglilja. Mina har inte börjat blomma än...hm. Tycker de är så vackra.
    Hoppas du får sova ordentligt inatt. Så jobbigt när man inte får sömn.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Usch då, inte bra att ha så där ont!
    Du skriver att det gjorde ondare på natten, det gör det också alltid på mig. Jag kan vakna av att jag har så ont att jag håller på att svimma. Sen går jag upp och är uppe ett tag och då märker jag att det inte är SÅ vansinnigt farligt. Det är som om min kropp koncentrerar sig på att ha ont och alla andra funktioner läggs ner på natten!? Kanske är det likadant för dig.....

    SvaraRadera
  3. Oj har dina dagliljor redan börjat blomma! Tycker jag har väldigt små knoppar i mina och på vissa inga knoppar alls. Kanske för att det har varit så kallt och regningt! Hoppas din värk blir bättre så att du får sova!/Lila-Christina

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.