Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



fredag 20 juli 2012

Detta är vad jag har framför mig.

Här kan man se hur igen växt det är i rabatten med trollhasseln.Under busken är det tätt tätt med skräpväxter som ska bort.Och så ska jag stamma upp busken ganska mycket så det kommer in ljus och då kan det planteras lite blommor som vill ha skugga där.Jag har kommit en bit på väg men mycket återstår.
Här växer en Stjärnmagnolia som nog vill få sin stam fri från annat .Och likaså finns här en frösådd Azalea som också behöver befrias så man ser hur den ser ut.En del växter ska jag spara vart efter jag får fram dom Bland annat så har jag hittat ett Japanskt Blodgräs som jag hade glömt att det fanns där inne.Det står nu i kruka för att växa till sig och sedan återplanteras .
Här börjar jag vara framme vid busken.Sen blir det till att krypa på alla fyra och rensa där inne i djungeln.
En del av de stenar som jag har som kant.
Här har jag fått fram jorden  och här ska jag köra hit grus och kompost och även rododendronjord.Gruset för att det ska bli bättre dränering och så mycket jord för det är tunt här.Och så är det ju berg under.
Nyklippt gräsmatta och långa skuggor .Det blir så vackert.
Den här runda rabatten är det senast som jag rensat från alla växter som fröförökar sig mer en vad jag vill ha.
Det börjar vara trångt framför växthuset.Men jag gillar att ha det så där.
Så är det då helg igen och i morgon har vi vår Guldbröllopsdag.50år sedan man stod framför prästen och lovade en massa.Och här är vi nu 50år senare med samma gubbe.
Men det blir nog inte så mycket firande eftersom vi båda två är lite krassliga just nu.

Så vill jag hälsa nya följare välkomna.
Hoppas ni kommer att trivas här med mig.
Ha nu en trevlig hälg allesammans.

6 kommentarer:

  1. Grattis på guldbröllopsdagen! Hoppas ni får en fin dag!
    Kram Nora

    SvaraRadera
  2. Så frodig og fint det er i hagen din nå. Du jobber og står på, og det har virkelig gitt resultater.

    Ønsker deg en fin fredagskveld. Klem Vivi

    SvaraRadera
  3. Hoppas ni får en dag utan regn så ni kan njuta av den nyklippta gräsmattan och annat trevsamt :)

    SvaraRadera
  4. Grattis på Guldbröllopsdagen! Ta det lite lugnt idag från alla dina projekt och njut av dagen tillsammans med gubben!
    Skönt att se att det inte är bara jag som har vildvuxna rabatter!
    Ha det gott!
    Kram
    Christina

    SvaraRadera
  5. Det är verkligen roligt när man väl tagit tag i ett sånt projekt som det du visar, dels fyndar man växter i rabatten som man glömt (ibland med andan i halsen och lite ångerst (:D ) Å sen när man väl är klar känns det så himla fint och snyggt.
    Härliga dagar när solen skiner, det är vi inte bortskämda med.
    Grattis till Guldbröllopsdagen, det är allt något att fira även om det blir på hemmaplan (:D
    Ha det så bra!
    Blomkärringen

    SvaraRadera
  6. Grattis på guldbröllops-dagen :) Hoppas solen strålar över er och sitt i er vackra trädgård och njut! Häftigt att hålla ihop i 50 år.... Bra jobbat Gunsan!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.