Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 26 juli 2012

Ett par dagar vid Mälaren.

Nu har vi vart och hälsat på hos sonhustrun i deras sommarhus.Sonen var inte där han är tillbaka i Kina.Kommer tillbaka nästa vecka för tre veckors semester.Vi hade så lugnt och skönt .R och Sussi badade fast det det var ganska kallt i vattnet.Så igår så gick vi ut för att leta Kantareller.Och Sussi  hade sett ett bra ställe när hon gått på tur med hunden.Och det var alldeles gult där av svamp.Så vi plockade massor.Så på kvällen blev det stekta kantareller till kvällsmackan .Mums.
Min sista Pion som blommar.Trodde den hade dött i vinter men som kom det upp en ända knopp.tycker den är söt med fluffet i mitten.
Jag sådde röd Rudbeckia Dubbeldeckare i våras ,men inte blev den röd och tofsen fattas.Men nog får den duga.Rosa är ju en färg för mig.
Stort Nattljus.Som jag också trodde dött.Men så dyker det upp blad och knoppar.
Älggräs med brokiga blad.Den har jag för bladens skull.Lyser upp i rabatten.
Tack för att du tittade in .Kom gärna tillbaka.
ha det bra.

3 kommentarer:

  1. Jag gillar också det brokbladiga älggräset, lyser upp fint!
    Ha det gott!
    Blomkärringen

    SvaraRadera
  2. Älg-gräset är fantastiskt!! Det stora nattljuset är en ny växt i min trädgård och jag tycker det det är fantastiskt med sina lysande gula blommor :)

    SvaraRadera
  3. Min kommentar fösvann...
    Så här sa jag:
    Visst blir man glad när blommor man trott har försvunnit för alltid kommer igen. Älggräs tycker jag är fint och doftar gott-på avstånd ;)Tänk att ha blommande 'midsommarpioner' så här dags!/Anja

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.