Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



söndag 22 juli 2012

God morgon.
Kan det bli vackrare.Vilken ros.Köpte den från Bakker för 5-6 år sedan.Och som vanligt så sparade jag inte namnet.
men så här inte fullt utslagen och med några vattendroppar på kronbladen så är den ju så himla fin. 
Nu växer knopparna på Trupetclematisen .Jag ser med spänning fram emot att få se den blomma.Det är något visst med de blommor som man sår själv och när man lyckas få dom i blom.

Vitrosa Purpurklätt.Har även helt vit och även den purpurfärgade.
Mmmmm rosa fluff.Dom här ska jag ta frön av.I samma kruka har det blommat enkla rosa med dom där vita fläckarna.Lika fina dom.

Köpte den här som krukväxt förr året och när den blommat över satt jag ut den.Och nu är den så här stjusig. 
Ljust blå Lavendel.Ska köpa den som är kraftigare blå.Sen har jag vit och rosa lavendel som även dom blommar nu.
Syns det att jag älskar rosa?Namnlös Clematis.Någon som vet?
En av förra vårens sådder.Gentiana pneumonanthe.Gillar de där ränderna.
Tack för att du tittade in en stund.Hoppas du kommer tillbaka fler gånger.
Ha en skön söndag.Här hos oss lyser solen från en härligt blå himmel.Och tempen är lagom.

4 kommentarer:

  1. Oj, vad det växer och frodas hos dig. Ser helt underbart ut!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder på vackra växter! Din Clematis, kan det vara en Piluu!?

    SvaraRadera
  3. fint rosa fluff
    vist är det spännande med egna sådder
    ha det så gott
    maggan

    SvaraRadera
  4. Vilken fin Clematis du har! Fina bilder.
    Carina

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.