Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 29 juli 2012

Grått grått men inget regn.

Så idag har jag vattnat lite.Var tvungen för på en del platser såg växterna lite ledsna ut.
Nu  kan man se ett resultat av vad jag jobbat med i flera dagar.Och det är inte klart ännu, men nu börjar det närma sig i alla fall.Jäklar så skönt det känns.
Nu kan man ju se stammen på Trollhasseln.Ska klippa upp den en bit till.Jag tar lite i taget och så låter jag det vila och kollar så det blir bra.
Här har jag krukat upp de växter som jag hittat bland Vitlysingen.De här ska jag spara och plantera ut igen även Vitlysingen .Men då sätter jag den i en plastkruka och gräver ner krukan.

Höstflox.Tror den heter David.Letade i min pärm men hittar inte namnet just nu.


Svavelnejlikan börjar så sakta komma igång.
Den här liljan Heter Spring Pink och skulle vara dubbel men det blev den inte i år.Gör inget söt ändå.

Blå Gräsfibbla.Har den vita också.

Oxalis

Clematis Purpurera Plena Elegans

Måste komma ihåg att ta frön från den här Vallmon.Sådde en påse med som jag tror de hette Angels choice.Dom var helt fyllda första året och de som kom nästa år började bli enkla men massor med olika färger.Den här är den som nu är kvar och jag tycker den är så vacker.
I dag har jag inte gjort så mycket i trädgården mer än att vattna.Men i morgon fortsätter jag kämpa på med rabatten som ska rensas.
Kul att du tittade in en stund.Kom gärna åter.
Ha en fin söndagskväll.

4 kommentarer:

  1. Vi har - ÄNTLIGEN - fått regn! Vi har blivit förvarnade om att det kan bli allt mellan 30-50 mm, vilket kändes lite skrämmande, men hitintills har det bara kommit 7-8 mm. Men vi har ju natten på oss!!
    Underbara blommor du visar, det var en hel del av dom som man skulle vilja ha - men jag ska inte köpa mer perenner just nu. Nu ska jag enbart satsa på buskar och små träd (tror jag)!!! *fniss*

    SvaraRadera
  2. Din lilja Spring Pink är ju heeelt underbar! Tack för titten och alla fina bilder du bjuder på. Ha det gott

    SvaraRadera
  3. Har hämtat ved idag från Anna och Henke. Åtta kartonger ved upp till vinden. Nästan en kubikmeter. Rensade ogräs hela förmiddagen på innegården så det känns riktigt skönt i kroppen.
    Nu ska jag jobba 13 dar på raken. Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Åh, så fin Spring Pink var! Den Blå Gräsfibblan var också jättesöt. Jag är lite nyfiken på Trollhasseln, den blommar väl på vintern?
    Carina

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.