Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

fredag 6 juli 2012

Grått och mulet.Det skulle vi inte få.

Ännu en namnlös ros som har funnits i trädgården ganska många år.Blommar nu i Juli i några veckor sedan inte mer.Tycker mycket om den färgen.Den är lite mörkare än på bilderna.
I går kväll vi 10 tiden så gick R runt och kollade lite och ropade att nu står det ett rådjur och käkar på rosorna igen.Så det var bara att få på sig ett par skor och ut och jaga.Det hade hört när jag kom farande men stannat precis på tomtgränsen där stod det och bara stirrade på mig fast jag inte var långt ifrån.Både R och jag fick skrika för att få det att flytta på sig.Sen gick R upp och jag tittade färdigt på en deckare.Då kommer R ner igen och säger att nu är bocken på väg ner igen .Jodå där kom den sakta masande mot oss, men den här gången fick vi fart på honom så han for upp i skogen.
Kollade där han stod och käkade men det var inga skador på den rosen och tur var det för den hade han käkat upp alla knopparna på förut .Nu hade de lagom kommit tillbaka.
Nu har Siden nattljuset börjat öppna alla knoppar som var när jag köpte den.Blommorna är så skira och fina.
Tror jag ska göra en liten paus här på bloggen nu.Ska fortsätta att ta så många bilder som möjligtoch lägga i mappar för att visa senare.Många som läser och kommenterar är på semester eller har inte lust att sitta vid datorn när solen lyser ute.Sen kan det ju vara kul med bilder från sommaren senare .
Kul att du tittade in en stund.
Kom gärna tillbaka och gör mig glad med en liten kommentar.
Jag kommer tillbaka senare i sommar.
Ha det gott alla och vila er nu så ni orkar med hösten.

8 kommentarer:

  1. Trist med rådjuren, själv har jag inga och det är jag glad för.

    Ha en skön sommar, Kerstin

    SvaraRadera
  2. Eländiga rådjur som inte kan låta bli dina blommor. Men vackra är de...både rosorna och rådjuren.
    Nej inte hade de lovat oss grått och mulet idag, och imorgon när vi planerat att köra iväg med husvagnen har de lovat mängder med regn, vi kanske väntar med att åka till söndag istället, för vem väl sätta upp förtält och vanligt tält i ösregn och allt blir blött....inte vi.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Har en likadan ros! Vet inte heller riktigt vad den heter! Någon sa Tuscany!! Vacker är den i varje fall! Ha en fortsatt bra sommar!/Lila-Christina

    SvaraRadera
  4. Rådjur är ett gissel och jag är så glad att de inte kommer in över våra staket :-) Ha en underbar sommar och vila upp dig ordentligt. Ska bli roligt att se alla bilder du visar senare.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  5. Ja, usch för rådjuren! Här har vi massor av både rådjur och hjortar så jag kan inte ha några rosor:-(
    Hoppas du får en skön sommar och att du snart kommer tillbaka till bloggen igen!
    Kram Nora

    SvaraRadera
  6. Nämen, kan du sluta blogga över hela sommaren - det tror inte jag att jag skulle stå ut med! Jag gör ju mina inlägg för att dokumentera vad som händer och händer gör det ju nu, väldigt mycket!

    SvaraRadera
  7. Hoppas rådjuren håller sig utanför staketet! Ha det riktigt skönt nu! Blomkärringen

    SvaraRadera
  8. Är det inte sniglar så e'de'liljebaggar eller andra baggar och rådjur. Evigt regn därtill och allmänt gråmulet - hur orkar vi nordbor? Vi kanske skulle ha medalj, var och en av oss?
    Den röda rosen ser fin ut. Jag köpte en liknande,sammetsskimrande ros förra året och den är remonterande, vilket är rätt kul/Anja

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.