Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

onsdag 18 juli 2012

Håller på med det sista stora jobbet i trädgården.

Har i dag börjat med det sista stora jobbet.Ska rensa bort Vitlysing som har tagit över nästan hela stora rabatten där Trollhasseln står.Jag  skulle ju rensa där tidigare i år men det har hela tiden kommit något annat i vägen.Jobbar ett par timmar varje dag sedan måste jag vila.Har fått en förklaring på varför jag blir så trött.Var hos Diabetes sköterskan förra veckan.Och min blodsockervärden är så höga nu så att det var dags att börja med tabletter.Hon fråga om jag inte känt något.Mer törstig eller mer trött.Och trött har jag ju känt mig en längre tid.Och det sätter sig även på humöret.Hoppas att det kan bli lite bättre när kroppen nu kommer att få hjälp.Måste bara lämna lite prover först innan läkaren skriver ut tabletter.
Titta på bilden över här.Vilken ovanlig Fingerborgsblomma.Klockorna är flikiga och inte hela.Har satt ett band på den för jag tänkte ta fröer av den.Vill ha fler .
Vilken härlig gul färg det är på den här Rosen.Inget namn tyvärr.
Rosa Mundi.En av favoriterna.
Tänk så vackert det kan bli med ett strimigt gräs en ros som vilar sitt huvud i det.Och så Vädden som tittar fram.
Och den svårstavade Rosen Schneewiitchen.
Ja så blev det ett litet inlägg igen.Svårt att låta bli ibland
Hälsar ny följare välkommen
Kul att du tittade in en stund.
Kom gärna tillbaka.
Ha det gott alla .

6 kommentarer:

  1. Låter inge vidare det där!Hoppas du får hjälp snart nog så du blir dig själv igen :-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  2. Men Gunsan....Inget kul alls att inte må bra. Ta det lugn och lyssna på kroppen!

    Får du ett litet, litet frö över av den fantastiska fingerborgsblomman så önskar jag det av hela mitt hjärta ;)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Veronica.
    Jag ska visst spara frö till dig.Det brukar ju bli massor av den blomman.Och pyttesmå.Jag hör av mig.Kram

    SvaraRadera
  4. Du måste vara rädd om dig, fina bilder visar du.

    Hoppas att du får koll på det hela och att det blir bättre.

    Kerstin

    SvaraRadera
  5. Skönt att du fått veta varför du är trött, bara det kommer att göra att du blir piggare! Och dessutom när du snart får medicin så blir du ju som vanligt igen!! :-)
    Underbar fingerborgsblomma, aldrig sett något liknande!!!

    SvaraRadera
  6. Trist med sockret och att lysingen brer ut sig där du inte vill ha den. Men verkligen vackert med gräset, rosen och vädden!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.