Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



lördag 14 juli 2012

Kort visit.

Hejsan.
Tänkte bara göra ett litet inlägg och visa några vackra rosor.Här ovan är det den tacksamma
Flammentanz.Ett av mina barnbarn en grabb satt och kikade på den i helgen och tyckte att det där var en fin ros farmor.Och han är 16 år.Kul.
Den här färgen är ju toppenfin.Så mättad orange.Tyvärr så har jag inte kvar namnet.
En av de nya rosorna från våren.Mme Plantier.
Och så den ros som jag tycker allra bäst om.Louise Odier.Och så doften .Den fortsätter ju att blomma om och om igen.
Kungsljusen börjar lysa upp både här och där.Man vet aldrig var de dyker upp nästa år.Här står den ju bra.
Så vill jag passa på att hälsa Vildrosen välkommen som följare.
Tack för att du tittade in en stund.
Kom gärna åter och vill du göra mig glad så skriv en kommentar.
Nu fortsätter jag min blogg paus igen.Kanske kommer det ett litet inlägg igen om en vecka eller två.
Ha det bra där ute i vår regniga sommar.

12 kommentarer:

  1. Kikar in och önskar dig en fin helg.
    Kram från Maria

    SvaraRadera
  2. Kjempe flote roser. Flammentanz er kjempe fin. Jeg har knupper på min i år og håper på blomstring!

    Nyt hagen og sommeren! Klem

    SvaraRadera
  3. Den orange rosen är helt fenomenal!! En av mina har dött under vintern och ska ersättas...blir nog en orange här oxå! Hoppas värmen kommer snart så det blir "riktig" sommar.....

    Ha det bäst tills vi syns igen!

    SvaraRadera
  4. Flammentanz hade jag i Stockholm, två stycken planterade bredvid varandra. Den ena upp mot gaveln på vår altan som hade brunt räcke och den andra mot själva huset som var i gult tegel. När dom blommade så tittade besökare inte på något annat!

    SvaraRadera
  5. Glömde; Jodå, har druckit ett glas rosé när vi satt på altanen innan maten och det var riktigt gott - och mysigt! Men jag vågade inte ta ett andra glas.....

    SvaraRadera
  6. Vilka fina rosor du har! Speciellt fint när det klättrar i gamla träd.

    SvaraRadera
  7. Så kul att få titta på fina rosor. Känner att jag har satt mina på undantag i år. Eller så lyser blomningen med sin frånvaro. Får titta till de imorgon. Men så fina som dina är de inte i regnrusket. Ha en fortsatt bra helg
    Johanna

    SvaraRadera
  8. Vilka fina rosor! Själv är jag ute efter en rikblommande klätterros som kan pryda min nyinköpta rosenbåge. Fascinerad över ditt barnbarns reaktion. Vad roligt att barn i den åldern ser det vackra i en ros.

    Hoppas solen återvänder snart och att regnet slutar!

    //Fia

    SvaraRadera
  9. Vad fin din Louis Odier är.Brukar inte den få mycket svartfläckssjuka?
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  10. Den oranga var jättefin! Det är härligt med rosor, jag har inte så många men jobbar på det i tanken (:D Louise Odier hoppas jag skaffa igen, den var helt underbar och doftade ljuvligt.
    Ha det fint!
    Blomkärringen

    SvaraRadera
  11. Så effektfullt när rosen L.O. ligger så där behagfullt mot trädstammen.
    Jag gillar också den rosen men min angrips så mycket av svartfläcksjukan.

    /Anja

    SvaraRadera
  12. Vilka fina rosor du har! Louise Odier ser ljuvlig ut1
    Carina

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.