Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

lördag 28 juli 2012

Mer som blommar hos mig.

Trodde nog inte att jag skulle önska mig regn,men nu börjar det bli så torrt i en del av rabatterna.Just nu är det så grått så man bara väntar att det ska börja.Har även idag jobbat i min rabatt ett par timmar och då sken solen och det var görvarmt.Jag såg ut som jag hade badat nästan så svettig var jag.
Känner mig lite lat nu så jag skriver inte under bilderna.Jag gissar att ni vet vad de flesta som jag visar heter

Den här bilden tycker jag visar hur fina en del växter blir när de står bredvid varandra.Den stålblå Vaxblomman bredvid den nästa limegröna Sköldpaddsörten.

Har fler som blommar men det kommer en annan dag.
Tack för att du tittade in en stund.
Kom gärna tillbaka.
Ha nu en trevlig helg.

8 kommentarer:

  1. En flox med vareigerade blad? Har jag aldrig sett förut och vad är det ståtliga vita spirorna för något??

    Jag lovar att komma tillbaka dock inte lika ofta just nu som vanligt!!

    //Veronica

    SvaraRadera
  2. Dom vita spirorna är Silverax.Fina när de blommar.Kom när du känner för det.ni har ju kul jobb att göra.Bygga orangeri.Kram

    SvaraRadera
  3. Häftigt när det blir lyckade kombos!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  4. Härlig lila färg på floxen.

    SvaraRadera
  5. Så mycket vackert du har i trädgården !
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  6. Åh, de där silveraxen är ju undersköna! Har du sått dem från frö eller grävt ner plantor? Sådana vill jag jättegärna ha i min trädgård. Är det någon särskild sort, eller ser alla silverax ut så?

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  7. Linda.Det finns ett annat Silverax med mörka blad.Det kallas Höstsilverax.Mycket vackert med de vita spirorna och de nästan svarta bladen.Jag köpte min planta och den har förökat sig så nu har jag tre och grannfrun har fått en.En av mina favoriter.

    SvaraRadera
  8. Underbara bilder på härlig blomsterprakt du bjuder på! Ha det gott

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.