Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



onsdag 4 juli 2012

Shoppingrunda med grannfrun.

Så kan det bli.Hade ju tänkt jobba i trädgården i dag.Men i morse när jag gick och vattnade mina krukor ropade grannfrun och undrade om vi inte skulle ta en tur till blomsterlandet.Och jag var ju inte svår att övertala som ni nog förstår.Kändes som att det nog gick att klämma in fler växter lite här och där.De här två på bilden vet jag inte vad dom heter men tyckte att de skulle passa bra i den där hinken med rosor på.Så blev det .Står nu i uterummet.
Så till min glädje hade dom en enda planta kvar av den här blå Salvian.Den färgen är för härlig.
Och så hittade jag den här ljuvliga Chokladblomman.Åååå så gott den doftar.Satt den i en stor kruka tillsammans med en vitblommande växt.Så synd att de inte sätter ut vad växterna heter.Det står bara sommarblommor på hyllan där jag tog den vita.
Chokladblomman är ju mörkare en på den här bilden,men jag fick inte till det bättre en så.
Sedan hann vi med en klädaffär också där vi båda handlade underkläder.
Och i natt har jag sovit jättegott.Foten småvärker lite men armen känns bra.Skönt.
Så i morgon får jag göra det jag skulle ha gjort idag.Och då ska jag även sila upp Flädersaften som jag satt i måndags.Jag har varit så duktig och gjort både fläder och rabarbersaft i år..men nu kom jag på att vi ska in till dottern och fika i morgonförmiddag.
Får se hur mycket trädgård det blir då.Fast det finns ju kvar .Ingen som tar jobbet från mig.
Tack för att du tittade in en stund.Kom gärna åter.
Ha det gott.

1 kommentar:

  1. Inte tackar man nej till ett besök i växtbutiken :-) Jag har oxå planterat choklad blomma idag.
    KRAM från mig!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.