Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



tisdag 24 juli 2012

Sommarvärme.

Nu har vi fått det varmt och skönt.Fast ganska mycket moln.Men vad gör det när det är 27grader i skuggan.Och tänk er jag har krupit runt under trollhassel och rensat både på marken och över huvudet.Nu börjar man kunna se stammarna.Och det fortsätter att blomma så fint.Men idag fick jag vattna lite för i en del rabatter är det torrt.Det har ju blåst ganska hårt i två dar så då torkar det ut.Här ovan har vi en sorts Johannesört.
En namnlös Daglilja.
Sommarlavendel.sådde en påse men det var dålig grobarhet på dom fröna.Bara två st som grodde.
Den här vita Solhatten sådde jag förra året och nu blommar dom för första gången.
En sorts Lobelia.Den är inte perenn här hos mig.Det verkar som om det spökar lite här på bloggen.Flera dar nu så ändrar antalet följare sig mellan 90st och så blir det 88 st helt plötsligt.Så där håller det på.Gör mig mer virrig en vanligt.Men kul att du tittade in här.Kom gärna tillbaka.Ha det gott i sommarvärmen. 

4 kommentarer:

  1. Blogger verkar ha fått lite solsting :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Åååhhh, så fin johannesörten är. Nu får vi passa på att njuta av värmen när den äntligen kommit.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Visst är det skönt att värmen har kommit! Här har varit soligt och fint i några dagar nu! Bra för växtligheten!/Lila-Christina

    SvaraRadera
  4. Så mycket fint du har! Johannesörten är för fin och så föll jag för Lobelian på sista bilden, såååå snygg!!
    Ha det fint!
    Blomkärringen

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.