Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

tisdag 31 juli 2012

Väntat på samtal som inte kom.

Så trött man blir på att vårdcentraler inte håller sina tider.Hade samtal  i dag 11.45.Dom har fortfarande inte ringt.Skulle få veta hur provet på min njure var och om jag kunde börja med tabletter mot min diabetes.Nu har dom inte någon tid då man själv kan ringa förrän på fredag och då bara 30 minuter.Och det blir väl inte lätt att komma fram på den tiden gissar jag.Tur man inte är sjuk.
Men nu till något mycket roligare.Blommor.Den här vita Vialen sådde jag förra våren och satt ut på sensommaren.Och den har växt sig stor och fin i år och nu kommer blommorna.och så fint det är med de här rent vita .Lyser så fint om kvällen.Växer mot väggen på vår fuskbod .Blir snyggt mot den gula väggen.
På andra sidan om dörren på fuskboden har jag två hyllor med mina Aurikler och nu har de börjat blomma om .Den här heter Sword.Ser så rolig ut med sin lite krulliga blommor.
Och den här sötnosen heter Walton Heath.
Även Fred Booley är på gång.
Hade tänkt att göra lite ute idag men så började det att regna så vi tar det i morgon.
Rensade en rabatt igår .Klippte bort överblommat och tog bort ogräs.Skönt att jag kom mig för med det för där såg inte så kul ut.Har redan sett ut ett par stycken nya hos Ray som jag ska beställa nästa år.Gillar verkligen Aurikler.
Så vill jag hälsa ny följare välkommen till bloggen.Så glad man blir för varje ny som vill följa min blogg.Och så roligt att läsa andras bloggar .Man får så många tips och idéer.
Tack för att du tittade in.Kom gärna tillbaka.
Ha det bra.

8 kommentarer:

  1. Har oxå en vit/rosa vial som är så fin synd bara att de ingen doft har.
    Jag har oxå sett ut några aurikler hos Ray som jag vill ha :-)mina blommar inte just nu men har en o annan på g.
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  2. Ja du, vårdcentraler är inte kul - i alla fall inte den i Hemse nu under sommaren. Vi tillhör egentligen Klintehamn - som är riktigt bra - men nu när det är MASSOR av turister här så stänger dom och alla, och då menar jag ALLA, ska gå till Hemse.
    Först hade jag problem när jag skulle ta stygnen, det var knappt jag fick komma, nu var det Rolles tur idag. Han har i två (2!) dagar försökt att ringa för att få en uppringningstidtid, men det finns ingen telefontid.....
    Eftersom han ska på årlig cancerkontroll så MÅSTE han få sina blodprover tagna, alltså sa jag till honom att bara åka dit och sätta sig. Vilket han gjorde - och helt otroligt fick komma in! Måste vara det magiska ordet "CANCER"!!!

    SvaraRadera
  3. Auriklar är så fina. Jag blev fascinerad av dem i våras och bestämde mig att börja samla! Hade 2 som blommade så fint i växthuset och sen planterade jag ut dem i rabatten som jag blivit informerad om att göra men det tog ett par veckor så var den ena död! Så nu har jag en...inte mycket till samlande ;) Jag hade ingen aning om att de blommar om! Kan du inte ge mig en snabbkurs i hur jag ska sköta dem?

    SvaraRadera
  4. Kan bara hålla med om att Aurikel är vackra växter.
    Du har köpt fina av Ray och förstår att du vill ha fler :=)

    Din vita Vial är superfin.

    Hoppas det ordande sig med vårdcentralen.

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  5. Veronica.Jag gjorde så att jag delade på min så bara en rosett blev kvar i krukan.Dom krukorna har jag på samlarhyllan hela tiden.Det som jag tog bort satt jag ut i en rabatt.Och det verkar som att de överlever de med.Jag tror att du bara hade otur med den som dog.Behåll dom i kruka hela tiden tills du kan dela dom.Och även då så sparar du en i kruka.Resten kan du ju sätta ut.De som blommar nu det är de nya rosetterna som kommit fram.Blev du klokare på det här tror du.Försökte förklara så gott jag kan hur jag gör.Kram Gunsan.

    SvaraRadera
  6. Trist när man väntar på samtal som uteblir. Du har så fint i din trädgård.

    Tack för dina kommentarer hos mig.
    Jag har så segt internet, så när jag öppnar din blogg tar det sådan tid att få fram dina bilder, jag har inte alltid tid att "vänta" på dem. Därför kommenterar jag inte varje gång.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Visst är det fint med rosenvial! De är tacksamma klättrare, men lite ömtåliga när man försöker binda upp dem. Brukar bryta av dem av misstag lite då och då... ;-)

    Kul med en fuskvägg för att bilda lite lä och fina rabatter. Har bara sett fuskväggar i Rosengården i Bergslagen tidigare: http://tigerstassemarker.blogspot.se/2011/08/utflykt-till-rosengarden.html

    Tråkigt när vårdcentralen inte håller vad de lovar. Hoppas det ordnar sig.

    Sommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  8. Det ser underbart ut med blommande auriklar nu! Och vialen är ju mångårig och din ser bedårande ut!

    /Anja

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.