Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

lördag 25 augusti 2012

12mm på knappt 10 minuter

Vilken regnskur det kom här vid 8 tiden i går kväll.Det blev som en vägg av vatten.Och det bara dånade ute.12mm på knappt 10 minuter.Tur att det inte fortsatte längre för då hade det nog blivit översvämningar både här och där.Så nu har vi fått en riktig rotblöta och nu klarar vi oss ett tag.
Titta så vackert tecknad den här Blomman för dagen blev.Och stor.Gillar.

Kinesisk gräslök.Fina blommor.
Å vad jag väntar på att den här ska slå ut.Fritillaria Michailovskyi.Så spännande när något som man sått kommer i blom.Har två krukor till men där har jag inte sett någon knopp.
Annars har det varit en lugn lördag.Bara slappar.
Tack för besöket och välkommen åter.

6 kommentarer:

  1. Vilken underbar ros i headern!! Och en sådan blomman för dagen visste jag inte ens fanns..... vart köper man frön till sådana? Såna vill jag ha nästa år!!

    Kram och ha en härlig söndag!!


    SvaraRadera
  2. Visst är det något extra med växterna man har sått själv.
    Hoppas du får en skön ich regnfri fortsättning på helgen!
    Kram Nora

    SvaraRadera
  3. Regn behövs ju ibland men det är inte alltid det kommer lagom mycket. Din "Blomman för dagen" är jättefin! Spännande färg.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  4. DU har så många ovanliga växter i din trädgård och varje växt är spännande att vänta på.
    Du odlar ju fram mängder med växter.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Veronica.
    Tror det var hos Jennys fröer & sånt
    Som jag köpte dom fröerna.Gunsan.

    SvaraRadera
  6. Man får en aning om hur de har det i de länder som får monsunregn...Snygg Blomman för dagen, har aldrig sett en tvåfärgad :)

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.