Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 20 augusti 2012

Det blev så bra som jag hoppades.

Precis så här tänkte jag att det skulle kunna bli och så blev det.När det börjar skymma så lyser de vita blommorna så vacker.Senare på kvällen har vi en spottis som lyser upp.Som vanligt kommer fotografen med på bild.Hade motljus när jag tog bilden därför är det lite konstiga fläckar .Och det blir ju inte sämre av att jag har dragit upp plantorna från frö alldeles själv.Nu låter jag väl lite mallig va?
En till som lyser upp på kvällen nu.Den vita dubbla Höstanemonen.Den får sprida sig som den vill.


En till som gillar den.Den här måndagen har jag kört tvättmaskin och så har jag grävt upp lite fler växter.Sätter i kruka .En del ska planteras ut i höst eller till våren .har inte bestämt mig ännu.Annars har jag inte gjort så mycket nytta idag.Men det kommer fler dagar.Ser ni så bladen ser ut på Klippståndet som ses i bakgrunden.Där har sniglarna haft kalas.Så trött man blir på dessa krypande marodörer.                                                                                                                Kul att du tittade in till mig vill du göra mig glad så skriver du en kommentar.Ha det så bra.

8 kommentarer:

  1. Men vad är det för tjusigt.....!? Vackert är det dock oavsett namn!!

    SvaraRadera
  2. Susie. jag glömde skriva att det är en Vial.En perenn luktärt.Fast den saknar doft.

    SvaraRadera
  3. Visst är det härligt när man lyckas och får det precis som man vill? Ett extra plus förstås när man har sått själv också!
    Mina höstanemoner har inte börjat blomma än, men det är nära nu. Tycker höstanemoner är fantastiska!
    Kram Nora

    SvaraRadera
  4. Vilka vackra höstanemoner. Visst är det kul när det blir bra och till och med ännu bättre än vad man först tänkte.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  5. Rosenvialen är så vacker
    mina höstanemoner blommar verkligen inte ska flytta på dom och se om de kommer att trivsa bättre
    det är en hel del växter som ska flyttas den närmaste tiden
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  6. Vilken fin höstanemon!! Det skrevs upp på önskelistan.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  7. Jess! Precis vad jag trodde! Det är alltså en vial. Väldigt snyggt!

    Jag märker att vitt börjar bli en riktig 'inne'-'färg'och det är mycket fint men, kräver sin konstnär.Märker att jag själv har för mycket av det goda. Jag har för många av samma vita nyans. Som tur är har jag vita blommor som är ettåringar så att dem behöver jag inte dras med nästa säsong.
    Men, som sagt, din vial lyser upp alldeles fantastiskt vackert! Klart du skall vara stolt över att ha lyckats att driva fram plantor från frö!/Anja

    SvaraRadera
  8. Hej
    Vad kul att höra att det blev precis som du tänkt dig!
    Vitt är min favorit färg.
    Din vial är verkligen fin.
    Ha det gott
    annika

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.