Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

onsdag 22 augusti 2012

Det regnar.Och det tackar jag för.

Nu börjar det nämligen att vara torrt i marken.Skönt nu slipper jag springa runt med vattenkannan även till alla krukor jag har.Härom dagen tog jag och grävde upp den här Dagliljan.Har haft den i många år nu och om jag inte kommer ihåg så skulle blommorna bli ljust lila eller så vita.Har aldrig sett den blomma och eftersom det är länge sedan jag planterade den med ett par flyttningar under åren så är minnet borta.Den har stått väldigt skuggigt på sista platsen.Och i krukor på varje sida om den har jag satt olika violer som sniglarna äter sönder varje år.Så jag tänkte att det kunde vara roligt att ha ett par plantor med hela blad och blommor.


Här syns det tydligt hur illa bladen blivit ätna

Nu börjar den ena Julrosen öppna sig.Den andra ser lika vit ut den med.Så det är kanske Double Ellen White båda.

och detta är en Campunala av något slag .Har ju visat den vita som står bredvid här på bloggen förut.

Här kan man se att jag hittat rätt plats för den Italienska Munkhättan äntligen.Den har växt till sig så fint i sommar.Bergnävan har sträckt en gren med blommor över dess blad.Passar fint tillsammans
Bergkyndel
Skäggörten blommar om igen med ännu mer blommor.Den är verkligen tacksam.På förmiddagen så var jag ner i källaren och städade  upp lite på hyllorna där jag har mina krukor.Och massor blev även diskade.Slarvade med det i våras när jag plockade ut alla växter som stod där nere.Ska nog fortsätta där i morgon.Det var allt för den här gången.Ha det så bra.

6 kommentarer:

  1. Jag känner mig lite dum nu men måste fråga: Blommar vissa arter av Julros nu??? Jag trodde de bara blommade tidigt på säsongen!!? Och den där munkhättan var jättefin! Underbart för er att få värme. Tyvärr sträckte den sig inte upp till oss :(

    Kram

    SvaraRadera
  2. Här regnar det varje dag. Tänk så olika det kan vara.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Idag har vi regn skönt för det är lite torrt i grönsakslanden
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  4. Här regnar det också ikväll, och jag tycker det är skönt precis som du. Jag har så mycket nyplanterat iår, så det är bara bra att få "hjälp" med vattningen och skönt att få fyllt upp regntunnan:-)

    Idag kom fröerna! Tusen tack återigen och kom ihåg att säga till om du ser något i min blogg som du vill ha frön av så skickar jag!

    Kram Nora

    SvaraRadera
  5. Veronica.
    Nej Julrosorna brukar inte blomma vid den här tiden.Men jag köpte 5st nya och satte ut i våras.Och ett par av dom var skapligt stora och det är dom som blommar nu.Ibland så kan det ju bli så där lite tokigt.Fast jag gillar det.MVH

    SvaraRadera
  6. Även hit har regnet hittat de senaste dagarna. Nog var det torrt i rabatterna men tycker det räcker nu :=)

    Inte kul med sniglar som äter på bladen, det ser likadant ut hos mig.

    Vad snygg bladen var på Munkhätten.

    Önskar dig en härlig dag!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.