Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



fredag 3 augusti 2012

En slappardag.

Jaha nu har det blivit fel igen.Det här skulle vara en blå Trumpetclematis.Men det är det ju inte.Tycker det ser ut att vara en sorts Nattljus.Blomman står bara någon dag sen vissnar den.
Och som jag väntat på att blommorna skulle slå ut.Får så resten av fröerna i vår så kanske några blir rätt.Jag har haft lite otur med sådderna.Rudbeckian som jag sådde och som skulle ha en tofs på kullen den blev inte någon dubbeldeckare och inte röd utan rosa.
Den här Petunian är nog den svartaste blomman jag haft någon gång.Den är så fin under den vita rosen Gråsten.
Och den här tilltalar mig bara mer och mer Mönstret på kronbladen gör den så fin.Carl Philip.
Visst är den maffig den här ampeln med Törnrosaskjortel.Rankorna blir bara längre och längre.
Ja det var allt jag hade att bjuda på den här gången.
Kul att du tittade in.
Gör mig glad och skriv en kommentar.
Ha det gott.

3 kommentarer:

  1. Oj så fin ros! Och Törnsrosa kjortel! Övervintrar du den? Eller är det "årets"?
    Jag hade en förra sommaren som var sååå fin.
    På plantskolan menade man att den inte övervintrade och jag måste ta in den under vintern och att den troligen inte skulle överleva ändå..
    Det blev inte av att jag klippe ner och tog in den...:-/
    Jag köpte ingen i år, för det kändes så bortkastat, trots att jag älskar blomman!
    Hur gör du?

    // Nina

    SvaraRadera
  2. Sådde frön tidigt i våras.Hade en som jag tog in förra året och den satte en massa frön,men sen på vårkanten så dog den.Men då hade jag nya plantor på gång.Tror det är bäst att så nya varje år.gunsan.

    SvaraRadera
  3. Aha! så man kan ta frön! smart!
    Nästa sommar ska jag nog pröva på att ha en! :-)
    // Nina

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.