Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

onsdag 8 augusti 2012

Ett par timmar med ogräsrensning.

Jag var riktigt duktig idag.Rensade grusgården från ogräs.Nu ser det prydligt  ut igen.Sen började jag med ett par rabatter.Där ska jag fortsätta i morgon om det inte regnar.
Det här är den Astilben som jag köpte när grannfrun och jag gjorde stan.
Maggie Daley är namnet.Ganska hög.
Tigerliljan börjar nu.Första blomman utslagen.
Så gör även Skuggliljan.En blomma jag tycker mycket om.
Den blå Salvian också ett inköp vid samma tillfälle som Astilben.Den har plötsligt fått en hel del knoppar som kommer så fint.Den blå färgen är så läcker.
Adonis börjar sakta öppna sin knopp
Och se här vilka svarta blad jag fick se när jag gick runt med kameran.Det här är en näva som frösått sig men riktigt så här svarta blad brukar den inte få.Den får jag vara rädd om.
jag har beställt en massa lökar idag.Både från Jennys fröer och sånt .Och från Odla.nu.
Oj så mycket vackert det fanns.Men i år blev det inga Tulpaner.Få se om jag köper lite lökar senare.Jobbigt med dessa förbenade Rådjur.Inte så kul när man måste täcka allt.
Det var allt för idag .Återkommer med fler bilder och lite prat en annan dag.
Ha det så bra.

5 kommentarer:

  1. Väldigt vackra liljorna! Ha det så bra! Hälsar Fru Sten

    SvaraRadera
  2. Skugglilja har jag haft en gång, men den har försvunnit. Jag älskar också den blå färgen på salvia!

    SvaraRadera
  3. Visst blir det jättefint när man har rensat - men usch vilket tråkigt jobb det är! I alla fall om man får så vansinnigt med ogräs som vi får. Jag vet inte varför, men förmodligen beror det på den lätta jorden, på att det är xon 1 och att vi bor mitt i en vildmark!! *fniss*
    Tigerlilja har jag beställt för leverans nu i höst, Har blivit lite liljetokig faktiskt. Men idag var jag tvungen att ta bort Rolles favorit, Cecil, för dom var uppätna av baggar och det var alldeles fullt på stänglarna! Usch!!

    SvaraRadera
  4. Skönt att du har fått medicinen det kommer att kännas bättre då
    som vanligt fina bilder på fina blommor
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  5. Jag skulle också behöva rensa och ansa i trädgården, men har ingen som helst lust just nu. Får se om den infinner sig :)

    Jag beställde fnuttarna via post. Gick hur bra som helst och jag tror att Linda har flera kvar.

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.