Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



torsdag 2 augusti 2012

Fäääääärdig.

Jaaa jag är klar.Himmel så skönt det är.Ända sedan förra våren har jag tänkt att jag var tvungen att göra något åt den här rabatten som var helt igenväxt av sånt jag inte villa ha där.Men sen kom ju det här med bröstcansern och satte stopp för alla planer som jag hade.Men i år har jag verkligen tagit igen det jag missade förra sommaren.Och jag är så stolt över mig själv att jag verkligen orkat att genomföra det här.
Den här stora nävan fick ju naturligtvis vara kvar.Den är så pampig på något sätt och den blommar länge.
R och jag har lagt grus även utan för rabatten på berget.För gissa om det blir halt där när det regnar.Nu kan jag gå runt  där utan att vara rädd för halka.
Nu ser man de vackra stammarna på trollhasseln.Nu får hela den här rabatten vila till nästa vår.Då ska det på mycket mer jord och torv.Det är ju en surjords rabatt Hade några säckar med rododendronjord liggand som nu är utlagt här.Kanske sätter jag lite lökar här och där i höst.Men det är inget som jag bestämmer nu.
Tack för att du tittade in .
Kom gärna tillbaka och skriver du en liten kommentar så blir jag glad.
Ha det så bra.

8 kommentarer:

  1. Grattis! Visst är det en skön känsla när man rott iland ett projekt? Snyggt med ormhasselns grenar!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Nu kan du känna dig nöjd, vilket jobb du/ni gjort.

    SvaraRadera
  3. Jösses vilket jobb, och snyggt blev det. Tycker ju om hasselört, din ser väldigt fint ut. Den har jag tyvärr inte lyckads med ännu.
    Fru Sten

    SvaraRadera
  4. Du verden for en jobb du har gjort. Du har virkelig vært flink, for dette var nok litt av en jobb!

    Nyt kvelden! klem

    SvaraRadera
  5. Det var bra jobbat! förstår att det känns skönt att få gjort det som väntat, det är inte lätt att orka med grovjobbet när du varit sjuk. Gott att det har vänt :)

    Den där blåa Nävan, helt fantastisk!! Jag gillar verkligen nävor, de klarar de flesta väder, torka, väta och står emot sniglar och oftast Rådjur. Jag tänkte försöka på att plantera Nävor här vid stugan, har sett att en klarar av klimatet här och nu skall jag se till att få planterat en blå med :)
    Ha det så gott, kram :)

    SvaraRadera
  6. Alltid roligt när ett projekt blir färdigt! Förstår att du känner dig extra nöjd att du orkat med allt jobb. Fina växter du har!

    Jag har också en näva som har växt till sig och blivit jättestor. Blir nästan som en liten buske...

    Sommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  7. Åh, vad fint det är redan nu! Och vad fint det kommer bli nästa år!!
    Visst känner man sig duktig när man tagit tag i något som man funderat på länge. Har själv några sådana projekt, i morse gick jag ut i duggregnet och gjorde några sådana småjobb som legat över mig ett längre tag. Så nu kan man ta det lugnt ett tag.....

    SvaraRadera
  8. Det var mig en jätte näva! Tror aldrig att jag sett så stor. Mycket vackert! :-)

    Och vad skönt det är när man är klar med ett projekt och nöjt kan njuta av jobbet!
    // Nina

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.