Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



söndag 19 augusti 2012

Förbaskade datorer.

Ja nu är jag sur på dessa datorer som ska krångla så in i attan.Installerade uppdatering från Windows och sedan började allt att strula.Hela dan har gått åt till att reparera efter den filen.En säkerhetsfil för Internet Explorer.Jo tack jag kom inte in själv där jag ville.Men nu börjar jag att få ordning på eländet.Har en sak kvar.Men den får nog vara till i morgon.                                      Visst är blått vackert.Och den här lavenblå färgen är läcker.
En till av de nya Julrosorna har satt knopp.Dom heter Double Ellen White Och Double Ellen Pink
Blomsterlin
Vit Gurkört.Knopparna är så härligt håriga.



En av de uppgrävda växterna som stod lite fel.K. Förjätmigej.                                                                           Gissa om jag läste klart min bok i går kväll.Nu har R tagit över den.Får se om han kan släppa den.Nej nu får det vara nog med dator idag.Ska gå över till grannen och se om det behöver vattnas i någon kruka.Tack för att du tittade in en stund.Kom gärna tillbaka.Ha det så bra.

6 kommentarer:

  1. Hopplöst med krånglade datorer. De ska ju bara funka:)
    Fina växter , vad heter den där blåa??
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  2. Berit Det är en Perovskia.p.Hybridia.
    gillar den skarpt.

    SvaraRadera
  3. Visst är det jobbigt när datorer krånglar? Vilken snäll granne du är som vattnar krukorna. Du är inte sugen på att flytta ner till Skåne? ;-)
    Jag fick pionvallmofröna från dig igår. Tack så jättemycket! Jag har en mindre rabatt som behöver göras om rejält. Jag har länge inte vetat vad jag ska göra med den, men jag tror att det får bli en sommarblomsrabatt dominderat av olika vallmon. Får se hur det blir.
    Ha en riktigt trevlig kväll!
    Kerstin

    SvaraRadera
  4. Datorer är ett gissel, när de krånglar! Vackra bilder på vackra växter.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  5. Trevligt att få se gurkört i blom. Jag odlar det för första gången i år, men sådde så sent att jag inte vet om det blir någon blomning. Nu har jag i alla fall sett dina fina knoppar och blommor :)

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  6. Hej Gunborg!
    Nu har jag äntligen skickat kuvertet till dig. La det på lådan imorse så då bör du nog få det imorgon eller övermorgon.
    Hoppas du får en skön dag!
    Kram Nora

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.