Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

onsdag 1 augusti 2012

Ganska svalt och molnigt idag.

Jobbade vidare på min rabatt idag.Har nu kommit så långt att jag börjat med R: s hjälp fylla upp med grus i kanten och  ett tunt lager över stora delar  av jorden.Ska fortsätta med grus under stenarna som jag har som kant i morgon sen har jag massor med kompostjod som ska på där och även rododendronjord.Så skönt det ska bli när jag är klar där.
Dom här små söta färgstarka blommorna på första och andra bilden är en gratis påse med linblommor.Hade nästan glömt att jag strödde ut dom fröerna i en rabatt.
Sen har jag även en rosa Vial som klättrar i Magnoliabusken.Och en klättrar i Benvedsbusken.Där har de själv planterat sig.Blir ganska fint när dom själva får bestämma var dom ska vara.
En ny vit Stormhatt.Såddes i vintras.Och blommar nu för första gången.
Och se här det blev ett par klockor som blev dubbla på liljan.Lite kul.
Det där stora blåbäret sitter inte där längre.Nu befinner det sig i min mage.Och några har hittat till R .Dom var goda.
Tack för att du tittade in här en stund.
Kom gärna åter.
Ha det så bra.

5 kommentarer:

  1. De rosa liljorna är jättefina! Låter så gott med egna blåbär!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Kul med blåbär på tomten! Rolle hittade fyra - två var - när han var över vägen till vår "skogskompost". Tyvärr smakade dom nästan ingenting! :-(

    SvaraRadera
  3. Vilken vacker rosa lilja du har! Underbara bilder du bjuder på. Trodde bara linblommor fanns i blått .... så söta dina linblommor är ... kul att veta att de finns även i andra färger. Ha det gott/Lena

    SvaraRadera
  4. Blåbär är bra för minnet och ögonen. Växer hur mkt som helst i skogen men tar sån sjukt lång tid att plocka att jag tröttnar!!

    Men...vansinnigt goda :)

    SvaraRadera
  5. Ibland glömmer man bort allt man sått. Själv går jag och väntar på en penstemon som jag har frösått ska börja blomma ett par dagar till sen slår den nog ut. Bild kommer på bloggen.
    Kram!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.