Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



lördag 18 augusti 2012

Hus och trädgårdsvakt.

Passar hus och tomt åt grannfrun som blivit bortbjuden ett par dagar.Vattnar hennes tomater och lite krukor som hon har ute.Gör jag så gärna hon har vattnat så många gånger åt mig.               Den här vita klockljungen lyser upp nu i rabatten.Såg att det var mycket knoppar på gång.               
 
Den här Anisörten doftar så himla gott.Har någon planta varje år som dyker upp på olika ställen.Den frösår sig ganska vilt men är lätt att rensa bort.
Höstanemon.Inte är det väl höst redan?Den vita har stora knoppar som snart kommer dom med.
Blå Bolltistel.Och nu är den verkligen blå.Älskas av humlor och fjärilar.Och i år har det varit ett verkligen fjärilsår.Det fladdrar för fullt över rabatterna här hos mig.
blomman för dagen .Den har jag visat förut men ljuset föll så vackert på den här bilden så den tål att visas igen.                                                                                                                               Har jobbat vidare med komposthögarna och börjar få till det ganska bra.Sen har jag grävt upp en del växter som står lite fel och satt i kruka så länge.har några till som ska upp.jag har skickat iväg Pionvallmofröer till några som ville ha.Har massor kvar om någon vill ha.Även fröer till Bergnäva.Den blommar fortfarande.En mycket tacksam växt.                                                       I dag så ska jag fortsätta läsa en ny bok som är så bra.I stundens hetta av Viveca Sten.Hennes böcker gillar jag.Fick den på posten igår och har slukat halva redan.Nu får ni ha en skön helg.Hoppas ni kommer tillbaka och kanske du skriver en liten kommentar för att göra mig glad.     

5 kommentarer:

  1. Jaminsann höstanemonerna blommar! Och jag som inte tycker det har varit sommar!/Lila-Christina

    SvaraRadera
  2. Mina höstanemoner har inte börjat blomma än, men det dröjer nog inte länge. Tycker de är underbara, men känner att jag inte är redo för höst än......det är ju så mycket jag vill hinna med i trädgården fortfarande!

    Upptäckte att jag inte hade frimärken hemma. Jag skickar kuverten till dig nästa gång vi skall till affären, förmodligen imorgon eller på måndag. Trots att jag bor bara ett par mil utanför Stockholm så är det flera kilometer till närmsta affär, skönt att bo på landet tycker jag:-)

    Hoppas du har en riktigt skön helg! Njut av boken!

    Kram Nora

    SvaraRadera
  3. Helt otroligt så har jag inga höstasnemoner, men min f.d. granne skulle gräva upp några och ta med hit nästa vecka. Men...jag vet ju att dom sprider sig enormt, så jag ska sätta dom vid ruinen på yttertomten där det ska vara lite vilt!

    SvaraRadera
  4. Mmmm, det är nog tyvärr så att höstanemonerna blommar! Men det är ju som det är men det känns lite "snöpligt" efter sommaren som knappt var en sommar. Dock får man snart sitta inne med tända ljus och bläddra i trädgårdstidningar och böcker och drömma om nästa säsong :)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Det er så fint å kunne hjelpe hverandre med vanning i hagen.

    Kjempe flott blomstring!

    Nyt helgen! Klem

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.