Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 6 augusti 2012

I väntan på regnet.

Ja då kan man ju göra ett nytt inlägg.Förmiddagen har vart solig och varm men nu har det mulnat.Får se nu om det blir lite skapligt med regn den här gången.
Så roligt det är när det kommer knopp i en växt som inte trodde skulle blomma i år..
Köpte den här Adonis pyrenaica från Larz i våras.Ska bli så spännande att se den utslagen sedan.Gillar bladen.

Jag ska låta den stå kvar i sin kruka till nästa år.Då ska jag plantera den i den nyligen tömda rabatten.
Här är det en växt till som gör mig glad.En av mina sådda vita krollijor.Och det ser ju ut som att det är en knopp i toppen.Det är bara en av ganska många som kommer så här fint.trodde inte att de skulle blomma efter två år redan,så de andra gör som jag trodde.Men det är inget jag klagar över vill den blomma redan så inte ska jag tacka nej till det.
Lite eldiga rosor mitt i grönskan.
Blå och vit Stormhatt.I bakgrunden Daggkåpa.Blir fint tillsammans.
Det var allt för idag.Återkommer i morgon med lite annat.
Tack för att du tittade in.
Ha det så bra.

6 kommentarer:

  1. Härliga bilder på härliga blommor :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Kul med en oväntad knopp!!
    Håller med att det är ett vackert bladverk, hoppas blomman är lika fin.
    Ha de bra
    Mariana

    SvaraRadera
  3. så många fina blommor du lyckats med att odla fram
    ha det så gott
    maggan

    SvaraRadera
  4. Oj! Jag har hört att det tar 5 år fån frö till planta!

    Vad glad jag blir för jag har satt mina första i år :)

    SvaraRadera
  5. Så spennende å se hvordan blomsten blir.
    Du har så mye fint som blomstrer nå! Kos deg og nyt alt sammen! Klem

    SvaraRadera
  6. Spännande med adonisen, du måste sätt in en bild när den har slagit ut! En helt ny växt för mej!/Lila-Christina

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.