Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



måndag 13 augusti 2012

Komposten har fått sig en omgång.

Och det känns som om jag med har fått det.Tänk att man inte ska kunna slappa ett par dagar och sen börja jobba utan att få sån jädrans träningsvärk.Men det går över.
Har börjat städa upp i komposten och runt omkring.Jag har även kört kompostkvarnen en stund.Hade massor liggande som ska flisas upp.Fortsätter i morgon.
Bouganvillan som jag fick av min syster för några år sedan har nog aldrig varit så fin som den är just nu.Blommar så där överdådigt.
Och kolla här.En knopp i en av de nya Julrosorna.som jag planterade i våras.Glömde kolla på namnlappen.
Och aldrig förut har mina violer och pense'er varit så fina som i år.De på bilden under har jag klippt ner en gång och nu blommar dom för fullt igen.
Den här kallar jag för min tårtros.Vet inte vad den heter men blommorna ser ut som dom rosor man brukar kunna få på tårtor.Färgen är så där härligt pastellrosa.
Har skickat iväg den första påsen med fröer idag.Och fler blir det senare.
Hoppas ni har haft samma underbar väder som vi idag.Varmt och soligt.
Tack för att du tittade in en stund.
Ha det så gott.

4 kommentarer:

  1. vilken fin tårtros, ser ut som att den är gjord av marsipan.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  2. Du har så städat och fint överallt, du går och plockar med dina växter hela tiden.

    SvaraRadera
  3. Fröerna har anlänt - men inte 17 kommer jag ihåg vilka fröer du vill ha av mig!?
    Bouganvilla är Rolle stora förtjusning, men jag lyckas ALDRIG övervintra dom! Inte ens i Stockholm där jag hade ett stort kallförräd fullt med bonsaier - som alla överlevde!! Konstigt!!

    SvaraRadera
  4. Bouganvilla är så fin
    tänk när man är i varmare länder och den väller över de vita murarna,underbart
    ha det så gott
    maggan

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.