Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 16 augusti 2012

Ljuvliga kvällar.

Nu är det så härligt så här ska det vara.Vi har kunnat vara ute till sent.I går kväll låg jag på min solsäng och bara tittade upp på en blå himmel.Lugnet sprider sig i kroppen.
Titta noga på bilden ovan.Ser ni den pyttelilla knoppen.Jag har köpt den här lilla Hibiskus plantan  av Eva Hedgate via Facebook.Och den verkar trivas för den slår ut  med nya blad på stammen och så kommer det en knopp redan.Har bara haft i en vecka styvt.Sånt gör mig glad.
Strålrudbeckia .Vad dom är vackra dessa solgula blommor.Har en stor planta som bara blir större för varje år.
Är kompis till tårtrosen.Blir fina tillsammans.
Och så den här Floxen som kom upp med en stängel förra året och som jag inte planterat,den har i år två stänglar med blommor.Kul att den ville vara här hos mig.Idag gick det inte att göra inlägg på Explorer utan jag fick gå in på Firefox istället.Vet inte vad det var för strul.Ska tillbringa några timmar på Nyköpings lasarett senare idag.Dags för att fota ögonen igen.Nu är det för att jag blivit sämre i diabetesen.Men äter tabletter nu och det verkar som att jag slipper biverkningar .Har mått bra sedan jag började med dom.Och nu hoppas jag att även ni får en fin och solig dag.Tack för att du tittade in.Ha det gott.

2 kommentarer:

  1. Jag ser den, jag ser den...men den är pytteliten din knopp på hibiskusen.
    Strålrudbeckian är så vacker, man blir glad av dess gula färg.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Har också en underbar rudbeckia, fast jag vet inte vad den heter! Kanske är det en srtrålrrudbeckia, fast den verkar ha lite mörkare blommor än din. Fick den för ett antal år sen och i år har den verkligen blommat ut.
    Det är klart att du får fröna från min "Razzmatazz" bara jag grejar att ta dom. Annars kan jag ju tigga några av min väninna Lisas - fast hennes är lite mörkare, så det är nog inte riktigt samma namnsort!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.