Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



tisdag 7 augusti 2012

Nu har jag fått mina piller.

Idag äntligen har jag fått tabletter mot diabetes.Ska börja med en halv tablett på morgonen i en vecka eller lite mer för att se om jag tål dom.Som allting annat har den ju biverkningar.
Den söta Themyntan ser lite ruffsig ut.Har nog inte borstat sin torva på länge.men den är söt.
Den här är lite mer prydlig .
Och den blå färgen på bolltistlarna börjar komma fram.Gillar.
Fackelblomster.
Och så lite matnyttigt på slutet.Massor med halvmogna Sweet Bananas.Chilipeppar.
Vi fick lite regn inatt och så har det kommit ett par kraftiga skurar nu på dagen.Svarta moln vandrar över himlen
Tack för att du tittade in en stund.
Ha det så bra.

6 kommentarer:

  1. Temyntan är ju för söt! Måste införskaffas :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Härligt rufsig temynta, så det ska vara!:)Susanne

    SvaraRadera
  3. Herlig blomstring hos deg! Jammen var Chilipepperplanten din flott!

    Ønsker deg lykke til med den nye medisinen.

    Klem

    SvaraRadera
  4. Temyntan var riktigt läcker och tistlar är ju bara härliga!
    Hoppas medicinen hjälper!

    SvaraRadera
  5. Trist att behöva äta medicin men blir man bättre av den så OK! Vad långt dina chili kommit!? Mina har precis börjat blomma så jag får nog inga i år om inte hösten blir underbart varm

    SvaraRadera
  6. Temyntans doft är så härlig och det blir gott te av både blader och 'blommer'/Anja

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.