Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

onsdag 29 augusti 2012

Nytt project på gång.

Det här ska bli en rolig sak att göra.Har sett det här tipset förut i olika tidningar,men så fick jag nya Stoff&Stils höstkataloger i brevlådan i förra veckan.Och där var det där roliga tipset igen.Och när jag höll på och donade vi komposterna så stod där en SJ pall lutad mot väggen.R rullade in pallen i växthuset till mig och så har vi fixat hjul.När den torkat (vilket nog tar en vecka till) ska jag måla den vit med utomhusfärg.Och så sätter R på hjulen åt mig.Sedan ska den stå nere på grusgården mot muren.Tänkte sätta någon kruka med höstblommor på den och en lykta där jag kan tända ett ljus.Tror det kan bli fint.

Bilden lånad från Stoff &Stils katalog.
Det finns så många fina tyger och tips på vad man kan sy för roliga saker till jul.Så det blir nog en liten beställning framöver.

Hoppas den torkar fort nu för jag är så sugen på att få göra klart det här.Tänker nog låta den stå ute hela året och så kan man ju pynta lite efter olika helger.
Dagen har gått så fort .På förmiddagen var till frissan och klippte mig.Sen efter maten planterade jag ut de sista plantorna.Och sen PUTSADE VI FÖNSTER.Och jag strök och satt upp nya gardiner i TV rummet.Putsa fönster är inte min favoritsysselsättning.Men tyvärr så har vi många att jobba med.Men dom tar vi en annan dag.
Kul att du tittade in en stund.
Ha det så gott.

7 kommentarer:

  1. Det var ju en himla kul id'e :) jag har en pall står och dräller i en hörna. Visste väl att jag skulle ha nytta av den en dag;)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Det var ju en himla kul id'e :) jag har en pall står och dräller i en hörna. Visste väl att jag skulle ha nytta av den en dag;)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Det tror jag blir jättesnyggt! Jag har också funderat på det där med pallarna men inte hittat något ställe än :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Vilken toppenidé! Undrar om man inte kan få Rolle att fixa till en svart pall, för den kan vara bra att ha till alla mina olika krukor!
    Fönsterputsning är det enda jag gillar inom området "städning inomhus". Tänk så olika man kan vara!

    SvaraRadera
  5. Men vilken toppenidé!
    Din pall kommer att bli superfint bord till krukor och lykta :=)

    Ja, putsa fönster är verkligen inte kul.... Ska snart också börja med det.

    Önskar dig en härlig dag!

    SvaraRadera
  6. fint bord tom Ernst gjorde ett liknande i ett av programmen nu i sommras
    jag har massor med pallar eftersom vi eldar med pellets kanske skulle göra ett jag åxå
    ha det så gott
    maggan

    SvaraRadera
  7. Hejsan Gunsan!
    Gôrkul idé! Jag har också ett par drällande i källaren - få se om jag får till det under hösten;)!

    /Anja

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.