Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



söndag 12 augusti 2012

Söndagsfrid.

Oj oj så slapp och slö jag har vart i flera dagar nu.Kommer mig inte för med något.Sitter och leker vid PC och spelar spel där.Eller så tar jag en bok och läser en stund.Men det blir inte så långa stunder.Sen vandrar jag runt i trädgården kanske någon kruka behöver vatten.Så där håller jag på.Hoppas arbetslusten kommer tillbaka snart.Finns massor som jag måste göra.
Idag har jag fotograferat lite i alla fall.Här är det en ljust lila Drakört och nästa bild  har en vit sådan.
Solhattarn som jag planterade i en kruka stortrivs.Och humlor och bin verkar gilla den med.
Jag har massor med humlor, bin och fjärilar i år i trädgården.Det är så mysigt att lyssna till deras surrande.
Ser ut som om solen gör ett tappert försök att komma fram.Hoppas den lyckas.Då kan man ju sätta sig på altanen en stund.
Hoppas att ni med har en skön söndag och att ni som har öppen trädgård får massor med besök av trevliga människor.
Tack för besöket.
Ha det bra.

7 kommentarer:

  1. Tänk att mina frösådda drakört inte blommar fasst de är på andra året utplanterade...hm.
    Vit rudbeckia är så fin.Min har gett upp men har ju Magnus i blom!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  2. Solhattarna är uppskattade av både människor och djur.
    Skönt att vara lat i bland, jag är också trött idag.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Åh, så vackra blommor och solhattarna är underbara! Måste ha fler...
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Aha, är det hos dig fjärilarna är! Här är de numera en sällsynthet, men så har jag inga solhattar längre. Får nog ta en inköpsrunda när/om jag lyckas reducera sork- och mullvadsantalet. Så skönt att höra att det är fler som vill plocka fram gräsfröna när det blir för eländigt och så igen allt, och att man inte är ensam om att kämpa på i denna evinnerliga kamp mot odjuren.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilka fina solhattar du har! Sådana funderar jag på att skaffa. Jag vill ha fler humlor, bin och fjärilar i min trädgård. Den här sommaren har jag tyvärr haft massor med getingar istället.
    Önskar dig en fin vecka,
    Carina

    SvaraRadera
  6. Du har så mycket fint i din trädgård. Tyvärr har jag inte tid att vara lat just nu, men det hinns nog med så småningom!
    Ha det gott!
    Kram
    Christina

    SvaraRadera
  7. Skönt att vara lat ibland
    själv har jag häckat framför TV och tittat på OS mest hela dagarna
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.