Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

tisdag 28 augusti 2012

Suck nu är det nog höst på gång för nu blommar mina Höstastrar.Och i morse var det verkligen hösttemp ute.Bara 8 plus. Men blommorna gillas av alla fjärilar som flyger runt här i trädgården.I år har det funnits massor .


Den här Hostan har en spännande färg på sina knoppar.Ska bli kul att se när de slår ut.Bladens stam är brunröd och själva bladen ser lite roliga ut mycket veck och krull på dom.

En av två krukor med det Japanska Blodgräset som fanns bland alla andra överväxta plantor i rabatten som jag rensat.Nu står de här i kruka och börjar redan växa till  sig jättebra.
Och denna Pelargon har jag vunnit hos bloggen  
www.hackordning.blogspot.se
Doftar kokos och har små små jättesöta rosalila blommor.

Fanns knoppar och utslagna blommor på den.

Hade klarat transporten så bra.
Har satt ut fler Primulaplantor i rabatten idag så nu får det vila tills jag får hem de lökar som jag beställt.En del ska hamna i den rabatten.I natt så hade ett rådjur tagit en promenad tvärs över den .Det var djupa spår efter den.Annars brukar det vara grannarnas katter som spatserar över där.Tur att det inte var något som lockade till att smaka på.
Tack för besöket och välkommen åter.
Ha det gott alla.

4 kommentarer:

  1. Kul med en pelargon som luktar kokos! Jaa, det är nog så att hösten är här. När jag åkte iväg 5,30 i morse var det frost på vindrutan :(

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag gillar höstastrar, de har så vacker färg.
    Jag hade +2 i morse. och jag bor långt ner i södra Sverige.

    SvaraRadera
  3. Høstasters er kjempe flott! Jeg har veldig lite som blomstrer på høsten, så kanskje jeg må anskaffe meg noen Asters!

    Ha en fin kveld! Klem

    SvaraRadera
  4. Höstastrar är fina men jag har inte lyckats att få mina i blom så dom rensades bort förra hösten men min Balsamaster är jätte fin och blommar länge.
    Ha de bra
    Mariana

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.