Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 24 september 2012

Å nej. Å jaaaa.

Ja fy sjutton så ledsen jag blev i går kväll.Tidigare på dagen hade jag tagit ett foto på den lilla Hibiscusen och tänkte att i morgon kommer den att vara fullt utslagen kanske redan till kvällen.Så när jag gick runt och släckte alla lampor och skulle gå och lägga mig så gick jag förbi det här fönstret och  HJÄLP VAR ÄR KNOPPEN.Tittar ner på golvet och där låg den.Det var nära att jag började grina som en barnunge.Har tittat hur denna knopp växt nu i flera veckor och så när den är nästan öppen och klar så ramlar den.Men jag tog den och satt knoppen i en liten flaska med vatten.Tänkte att om jag bara har lite tur så kanske den slår ut som den ska.Och JIPPI den gjorde det.

Så här såg den ut när jag kom ner i morse.Gudars skymning så glad jag blev.Och ser ni dom cremefärgade fläckarna på blombladen.

Som ni ser så är plantan inte stor.Kanske lite mer än 10 cm.Kan ju vara en orsak till att knoppen släppte.Den orkade inte med den.Ni ser skaftet där den satt.

Det är ju meningen att den andra blomman som kommer upp ur de nedre blombladen ska hänga nedåt på sitt skaft och med ståndare och pistill utanför den.Det blir så vackert.Men nu fick jag ju i alla fall se hur det blir.Så nästa sommar hoppas jag på fler blommar.

Ibland blir det lite drama i vardagslivet.Som tur är blir man härdad mot dessa återkommande motgångar.Men nu får man ta ett djupt andetag och glömma förtretet .
Nu ska jag gå ut och promenera ner till Apoteket och hämta ut nya antihormontabletter.Solen skiner men det blåser kallt.
Ha en skön Måndag.

4 kommentarer:

  1. åh vad fin den är!Historien får mig att tänka på när min första näckrosknopp låg på gräsmattan(Sigge såklart)Jag la den i en skål med vatten o den slog ut!O doftade :-)
    Så jag förstår din lycka :-D
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  2. Så tråkigt när knopparna ramlar av innan dom är färdiga. Men den blev ju jättefin i vasen ändå :-)

    /Liv

    SvaraRadera
  3. Men visst kan man bli gråtfärdig ibland - speciellt när det är ens kära växter som är inblandade. Det var ju trevligt av den där knoppen att gilla läget och slå ut i vasen. Så läcker!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Så bra att den slog ut ändå - så fin blomma! Nu är det bara att se fram emot nästa sommar... då kommer den säkert att orka blomma bättre :)
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.