Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



måndag 10 september 2012

Åskan mullrar och det spöregnar.

Fort kom det upp också.Men vi hant att fika innan det brakade sta.Har jobbat på med kantlisten så nu är det inte så lång bit kvar det gör jag klart imorgon.Men jag ska börja med att måla SJpallen för första gången för nu så har den äntligen torkat.Ska bli kul att få göra klart den.
Attan så stor plantan med Sköldpaddsörten har blivit..Den ser maffig ut nu när den blommar.

Och något som har växt sig enormt stort är ju plntorna med Törnrosas Kjortel.Den har även klättrat upp på väggkonsolen.

Strålrudbeckian.

Vilken härlig färg det är på Perukbuskens blad.

Drakmynta
Nu skiner solen igen .Snabba växlingar här.Hoppas det är sol i morgon så jag blir klar ute.
Snart är det dax att tömma växthuset och skura det ordentligt så man får bort allt skräp.
Nu önskar jag er en skön måndagskväll.

6 kommentarer:

  1. Men oj, vad det blommar hos dig....törnrosas kjortel är ju helt fantastisk. Du har verkligen gröna fingrar.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. önskar dej detsamma.
    många gillar ju inte gula blommor men jag tycker rudbeckian är jättefin. har gjort om en rabatt i sommar så nu är den bara i färgerna gul,orange och röd, blev riktigt nöjd med den.

    SvaraRadera
  3. Perukbuskar är så fina tycker jag, men jag har ingen själv ännu. Har fått för mig att de är svåra att övervintra, men klarar den vintern hos dig bör den ju göra det här också:-)
    Kram Nora

    SvaraRadera
  4. Så härligt frodigt du har det och sköldpaddsörten ser verkligen ut att trivas :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  5. Det blommar mycket hos dig ännu och det är ju sååå härligt att frosten håller sig borta.
    Är lite avund på er som har sol för i mina trakter är det bara mulet och regn.

    Önskar dig en fin dag!

    SvaraRadera
  6. Denna regniga sommar har det verkligen växt i trädgårdarna. Perukbusken är jag också väldigt förtjust i men den vill sig inte här hos oss.
    Lyckades du få fram någon info om pelargonsticklingen?
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.