Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



fredag 7 september 2012

Blommig Fredag. FÖRVÄNTAN

Fredagens tema är Förväntan.Tog lite tid för mig att tänka ut vad jag haft för förväntningar i sommar.Men så kom det dom fyra rosorna som jag köpte och satte i två stora krukor och två i rabatterna.Jag gick varje dag och kollade växer dom har det blivit några knoppar slår dom ut snart.Och så kom dagen då den första öppnade sina fina knopp.Carl Philip var först och blev den ros som motsvarade mina förväntningar allra mäst.Det är den som är på min hedder just nu.

Sen har vi den här Mme Plantier som var väldigt vacker precis när knoppen öppnat sig.Men den var ju inte regntålig alls utan blev så ful när det regnade.och blommorna stod sig väldigt kort tid.


Sedan kom denna Ghislaine de feligonde.Den blev som jag hade hoppats och den håller på och blommar om hela tiden.

Carl Philip
Här är den andra som jag satte i kruka.Gråsten .Lite tråkigt namn på en ros som är så vacker.Carl Philip och Gråsten är de av dom fyra rosorna som har levt upp bäst till mina förväntningar.Och båda står i var sin stor kruka.Gråsten fick samsas med tre plantor med svartblommande Petunia.Blev så snyggt.
Så tolkar jag veckans tema.
Hoppas nu att alla får en fin helg.
Ha det gott och var rädda om er.

17 kommentarer:

  1. Underbart vackra förväntningar!!
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  2. Fina foton av härliga rosor! Ja nog är det så att en del växter inte lever upp till våra förväntningar med en gång. Ofta blir de finare och frodigare efter några år. Ha ett bra veckoslut.

    SvaraRadera
  3. Ja, de är verkligen vackra och Gråsten förtjänar faktiskt ett annat namn. :)
    Trevlig helg!
    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Such glorious perspectives of these roses! Fascinating photos!

    SvaraRadera
  5. Fina förväntningar. Och C-Ph är ljuvlig.

    Kram

    SvaraRadera
  6. De är ju vackra allihop! Men finast är Carl Philip måste jag medge. Och så snyggt att ha i stora krukor!

    SvaraRadera
  7. Hur kan man kalla en ros för 'Gråsten'? De brukar ju ha så underbart vackra namn rosorna, men 'Gråsten' är ju inte speciellt vackert. Men vackra är blommorna iallafall! Jag har bara två rosor hos mig, men nu när vi har fått rådjursstängsel runt tomten skall det nog bli fler:-)
    Trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Så härligt att fortfarande ha rosor!

    Trevlig helg!
    //Linda

    SvaraRadera
  9. Carl Philip har jag varit lite sugen på...rosen då ;-) Jättevacker!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  10. Dina rosor ser fantastiska ut! Fint med ros i kruka. Ha en fin helg,
    Carina

    SvaraRadera
  11. Gråsten tillsammans med Petuniorna var verkligen en perfekt kombo :)

    Kram och trevlig helg!!

    SvaraRadera
  12. Rosor är alltid vackert, fast i år gick regnet hårt åt dom. Om jag inte minns fel så är "Gråsten" namnet på ett danskt slott där drottning Ingrid brukade vara på somrarna. Trevlig helg. /Anette

    SvaraRadera
  13. Fantastisk flotte roser. Den røde var helt super fin!

    Klem

    SvaraRadera
  14. Men åååå vilken spännande färg din Carl Philip har. Jag har också den rosen. Gillar den. Men det är väldigt olika på hur den rosen klarar sig beroende på var jag köppt dom. Vissa plantor växer inte alls och andra blommar på så vackert. Man får väl vad man betalar för.
    Ha en fin fin helg/Gela

    SvaraRadera
  15. Precis så är det med förväntningar, de når ibland upp och ibland inte.
    Ha en skön helg
    Vivian

    SvaraRadera
  16. Oj, vilka härliga förväntningar du bjöd på! ha en fortsatt trevlig helg! :) Mia

    SvaraRadera
  17. Så vackra förväntningar du visar oss i bild :=)
    Den röda Rosen är fantastisk både i form och färg.

    Ha det bäst!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.