Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

fredag 14 september 2012

Blommig Fredag.Hösttecken.

Veckans tema är ju hösttecken.Och ett för mig säkert tecken är när Benveden börja anta sin härligt röda färg

Här är Benvedens små fina lyktor som inte öppnat sig ännu.
Och Ljungen som vandrat in från skogen blommar.Även den ett hösttecken.Annars är det jag sysslat med den här veckan ett säkert tecken på att hösten är på gång.Nämligen städningen av växthuset och att tomaterna har gjort sitt.Känns alltid lite vemodigt men snart är det vår igen.Och nu så kan man slå sig till ro och planera vårens sådder.Och så väntar jag på lökarna som jag beställt.Tänker inte på vintern med samma fasa som jag brukar tycker att allt är lite lättare just nu.Hoppas den känslan stannar kvar hos mig.
Vill ni se mer hösttecken så gå in hos helena med bloggen
www.blandrosorochbladloss.blogspot.se

17 kommentarer:

  1. Vår benved har inte börjat ändra färg ännu men den hör ju verkligen till de växter som får de mest underbara färger. Jag har inte svårt för hösten, det är rätt skönt också sedan när man inte "måste" ut bara för att det är fint väder. Jag fick mina beställda lökar till förra helgen så de är redan i jorden, ska bli så kul att se hur det blir till våren!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Ja, snart är det vår igen. Om vi bara fyller våra rabatter med lökar kan vi dessutom ta ut känslan lite i förväg.

    SvaraRadera
  3. Visst är det lite vemodigt att plocka ihop trädgården, men som sagt, snart är det vår igen. Ljungen blommar som aldrig förr, även i skogen och längs vägarna. Det är en så fantastisk färg. Är det ett "ljung-år" i år kanske!?
    En skön hösthelg önskar Eva Linnea

    SvaraRadera
  4. Lyckliga du som har har fått ljung från skogen. Jag tycker också att det är lite vemodigt den här tiden. Jag försöker klamra mig fast i tanken att det fortfarande är två veckor kvar på september som faktiskt är en helt OK trädgårdsmånad.
    Ha en bra helg.
    //Katarina

    SvaraRadera
  5. Vackra bilder på benved! Och ljung är ju ett riktigt hösttecken : )
    /Cika

    SvaraRadera
  6. Benved har jag satt i år. Ännu har den inte ändrat färg. Ska bli kul när det händer. /Anette

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga bilder. Tycker också att det är rätt skönt att få krypa upp i soffan och slå sig till ro...

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  8. Fint det är med alla växter som vår såna vackra färger på hösten.

    Kra

    SvaraRadera
  9. Njae, jag kan nog aldrig förmå mig till att tänka på den trista årstiden vinter med lättare sinne. Jo, när vi flyttade från Stockholm hit, så blev det lite bättre. Snön är faktiskt vit här! Och plogning av vägar sköts mycket bättre!!

    SvaraRadera
  10. Jaa, under vintern kan man verkligen gå i idé och det är lätt att det blir i moll.....

    Vissa tider under framförallt senvintern är det mina drömmar och planering inför våren som håller mig uppe!

    Benved är det fler som lagt upp och jag har aldrig direkt tänkt på den tidigare men jag måste ta reda på mer om den! Är det olika sorter?

    kram

    SvaraRadera
  11. Härliga höstbilder Gunsan! Ha en bra helg!/Anja

    SvaraRadera
  12. Älskar benvedens lycktor, så vackra!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  13. Benved... just det, den borde ju börja ändra färg, får titta till min i morgon. I fjol hade fina bär men jag undrar hur det blir iår, jag flyttade den i våras.
    Ha en skön helg ♥

    SvaraRadera
  14. Kjempe fine høstbilder fra hagen!

    Ønsker deg en kjempe fin helg! klem

    SvaraRadera
  15. Vilken otrolig energi du har, såg i dina tidigare inlägg...och den vita riddarsporren, sååå underbar.
    Det måste kännas som att välkomna hösten när man är färdig med växthuset!
    Ha en skön helg
    Vivian

    SvaraRadera
  16. Visst är det med lite vemod man börjar städa växthuset inför vintern.
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  17. Fina bilder! Det är roligt att plantera lökar, även om jag tycker att det är ett ganska hårt arbete. Fast du verkar ha mycket energi du som nyss har städat växthuset. Sedan blir det lite vila som sagt inför nästa vår.
    Kram Carina

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.