Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 13 september 2012

Den sista Riddarsporren.

Vilket underbart väder vi haft nu ett par dagar.Kallt på natten men sedan värmer solen upp och det blir så skönt.Har fortsatt med att diska alla behållare som tomaterna stått i.Plus en massa krukor som jag tömt.Allt tvättat och undanplockat.Jippi så skönt.
Nu har dom sista Riddarsporrarna börjat så ut.Den här heter Black Eyed Angels.
Blommorna blir stora och fina.


Det här är dom blå som blev toppen.Moonlight Blues.
Kommer att ha dom i kruka.Annars är risken stor att dom blir snigelmat.
Nu ska jag slappa resten av dagen.
Ha det gott.

5 kommentarer:

  1. Så vackert, älskade Moonlight Blues :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Fina riddarsporrar du visar. Jag älskar det här höstvädret det är så behagligt att vistas utomhus nu.
    Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  3. Åh, va skönt att ha diskat alla krukor! Jag har två korgar fulla med odiskade krukor som står och väntar på mig....men jag har en tendens att prioritera andra sysslor istället:-)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hur snygg var inte den vita?? Du är riktigt duktig med höststädningen. Först växthuset och nu massa krukor!? Jag är av den där lata typen som tänker... Jag tar det sen, och sen brukar oftast vara på våren :)

    kram

    SvaraRadera
  5. Härliga höstbilder. Färgen på riddarsporrarna är verkligen vacker. Ha en skön helg.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.