Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 6 september 2012

Det här är på gång nu.

Det här är vad jag jobbar med nu ute.Den 11m långa rabatten ska få en kantlist.Har kommit en bit på väg.Men det går illa åt kroppen att hålla på och krypa och kolla så det blir rakt.Sen ska det ju grävas också.Många frösådda plantor förpassas till komposten.Den blåvita nävan är ju överallt även den gula vallmon är en växt så frösår sig enormt.Men nu åker dom bort.Nu kan jag sitta och planera vad jag ska ha där istället.En mycket trevlig sysselsättning under mörka höstkvällar.
När jag inte orkat kräva ner kantlisten så har jag kokat Plommonsaft och marmelad.Dottern ska få en del och även sonen ska få saft och marmelad.Dom har fått förut så jag vet att det är välkommet.Vi har fått så mycket plommon i år så trädet är så fullproppat med frukt.Och ändå så har jag försökt att gallra.Men en sak som är bra är att det är inte mycket mask i dom i år.
Tänkte koka mer marmelad men det är så jobbigt att skålla och skala så det får vara.Och som man ser ut om händerna efteråt.Bruna naglar är inte snyggt.
Gick ner på stan idag för att leta lite nya höstkläder.Hittade en snygg tunika med en tunn topp som man ska ha under.Lite limegröna och svarta färger.Sen blev det ett par svarta jeans också.Kände mig så snygg i det.Älskar att köpa kläder och Ottildas fasoner här i Oxelösund har så mycket snyggt.Lite dyrt kanske men det får bli lite inköp där ändå.
Ha en fin torsdag.

6 kommentarer:

  1. Är det gott med plommonsaft? Det måste jag ju nästan prova. Har hela frysen full med plommon i år. Visst är det lite väl brun man blir på händerna när man jobbar med dem? Tycker det är lite irriterande att det inte går att tvätta bort ordentligt...
    Brukar du skala plommonen när du gör marmelad? Jag brukar koka dem hela (utan kärnor såklart). Det brukar bli jättegott.

    SvaraRadera
  2. Kerstin..
    Ja jag skalade plommonen när jag gjorde marmelad.Det receptet jag hade stod det att man skulle det.Och plommonsaften blir mycket god.Vi har Viktoriaplommon.Gunsan

    SvaraRadera
  3. Hmmpf! vaddå mycket plommon?? Jag har fått exakt 3 stycken på mitt i år :)

    Olika är det och avis blir jag... dock så har jag iaf rena händer ;)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Så flitig du är...både i trädgården och med att sylta och safta.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. vad flitig du är,att lägga kantsten är verkligen jobbigt
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  6. Blir alldeles sugen på att sylta och safta när jag läser ditt inlägg!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.