Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 3 september 2012

Det var ju en Krollilja.

Då var första helgen i September avklarad.Den var grå och regnig.Men i dag Måndag skiner solen på oss.Blåser ganska mycket men då torkar det upp.Ska ut om en stund och gräva lite.
I går så började knoppen öppna sig lite på den här.Trodde först att det var en Krollilja men nej den var ju bara inne på det tredje året (tror det är tre år)Och har läst att det tar upp till 5 år innan de blommar.Trodde då att det kunde vara en Fritillaria Michailovskyi men så börja de knoppen växa och den såg ju vit ut Och Fritillarian är brun med gul kant.Vad ska det bli undrade jag?Jo det var en vit Krollilja.Idag var den fullt utslagen.Stod bara där och gapade av lycka.Tänk att man blir så glad över en blomma som man sått.Dom vita Krolliljorna är så vackra.Skulle vilja få tag på dom nästa svarta med och sätta tillsammans .Får leta.


Här har ett par till lökar börjat växa.Men dom hinner nog inte blomma i år.
Roligt att du tittade in här .Kom gärna tillbaka.
Ha en skön Måndag.

9 kommentarer:

  1. Vad fin den är! Jag förstår att du är glad. :-) Och vilket tålamod att så! Jag skulle vilja ha vita krolliljor vid vår ingång, men lökarna är rätt dyra. Får se om jag köper någon ändå eller vem vet, jag kanske ger mig på projektet att så någon gång jag med...
    Ha en riktigt trevlig solig måndag!
    /Kerstin

    SvaraRadera
  2. Åh så vacker, vilken glädje när det väl slår ut. Den var speciellt vacker med sin gröna mitt tycker jag.
    Ha det bra
    Vivian

    SvaraRadera
  3. Så otroligt vacker och vilket tålamod du har som ens börjar projektet. Kul att se.
    Ha en bra dag
    Johanna

    SvaraRadera
  4. Vilken fantastisk krollilja! Förstår att glädjen är extra stor när du har sått den själv!
    Ha en fin måndag i blåsten!
    Kram Nora

    SvaraRadera
  5. Vacker kroll-lilja. Jag har grävt hela dagen idag, börjar kännas i kroppen nu.

    SvaraRadera
  6. Otroligt vacker!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  7. Tack snälla Gunsan för din kram !
    Den värmde verkligen !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  8. Åh den är så vacker!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  9. Vilken vacker lilja! Förstår att du blev glad över den.
    Kram carina

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.