Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



lördag 1 september 2012

En ny månad tager sin början.

Då var vi då inne i September.Och idag är det på dagen ett år sedan jag opererade bort ett bröst.Så fort det här året har gått.Saknar att vara hel men glad att jag lever.
Nu blommar nr2 av dom riddarsporrar som jag sådde i våras.
Moonlight Blues.Den blå tonen är fin.


Det har aldrig varit så mycket blommor utslagna samtidigt på den högra busken  som det är nu.Och jag får väl tacka rådjuren för det.Två gånger har dom ätit upp alla knoppar på den i år.Och sedan har busken slagit massor med nya skott och blivit så här vacker.

Även den vita Sköldpaddsörten börjar lysa upp det skuggiga hörn där den står.

En liten bit från den växer denna Julros.Knopparna ser lovande ut .Den rosa-lila kanten är läcker.
Har inte jobbat ute nu på ett par dagar då det bara regnar och allt dryper av fukt.Hoppas det klarnar upp snart så man kan gå ut och rensa lite ogräs.Men den här helgen kommer det inte bli något det vet jag.
Kul att du tittade in.
Välkommen åter
Ha en skön helg alla bloggvänner.

11 kommentarer:

  1. Det är inte klokt vad det öser ner! När ska det ta slut.. Det känns som allt trädgårdsarbete stoppar upp och man kommer inte vidare grrrr
    Ha det bäst i regnet!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Jag vill gratulera till att du mår bra. Och vad kul att höra att rådjuren också kan göra gott i trädgården. Jag lever i symbios med naturen så mycket som möjligt. Det enda kriget jag för är mot sniglarna. Men jag känner att de är rätt många mot en. Inte särskilt rättvist.
    Ha en skön helg
    Johanna

    SvaraRadera
  3. Trist "jubileum" du har idag, men desto bättre att du mår bra!!
    Här har det också vräkt ner i 1 1/2 dygn nu. Nästan 60 mm har vi fått. Allt nyplanterat jag har blir ju ordentligt vattnat, men nu får det räcka med regn. Ogräset "exploderar" i rabatterna och jag vill ut o rensa!
    Hoppas du får en skön (och torr) fortsättning på helgen!
    Kram Nora

    SvaraRadera
  4. Fint att du mår bra, men förstår att årsdagen betyder dubbla känslor.
    Vad fin den vita sköldpaddsörten är, den har jag aldrig sett förut.

    SvaraRadera
  5. Måste ändå kännas bra att ha klarat första året ... sedan kommer åren efter att gå lika bra. Så skönt att du mår bra!
    Vi har haft en underbar dag idag, inget regn och lagom med sol för trädgårdsjobb, lite svettigt till och med när jag håller på och gräver en ny rabatt.
    Tycker mycket om din header, så vacker! Och är lite avundsjuk på dina fina riddarsporrar ...
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  6. Så skönt att du mår
    ibland har man faktiskt hjälp av rådjurens betande för själv skulle man aldrig beskära buskarna så hårt
    ha det fortsatt gott
    maggan

    SvaraRadera
  7. Vilka praktexemplar du har av riddarsporren. Det är alltså bäst att så frön på våren, eller. Jag har köpt frön på Tradera och vet inte riktigt när jag ska så de?
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Anne-Lie.
    Jag sådde de här i februari och hade sådden under lysrör.Dom grodde mycket olika.Två sorter inte alls.Men glad för dom jag fick upp.Har en sort kvar som har knoppar som inte börjat öppna sig ännu.En svart vit blomma.mycket spännande.Gunsan

    SvaraRadera
  9. Vilket trist jubileum egentligen! Men det är klart att du måste fira det på något sätt, med tanke på hur jobbigt du hade för ett år sen. Så drick lite skumpa, ät något riktigt gott och lyxigt - och köpt dig en vacker blomma!!

    SvaraRadera
  10. Fantastiskt fina Riddarsporrar!!!
    Och så Julros i blom!!
    Hoppas vädret blir bättre nu framöver
    Ha de bra
    Mariana

    SvaraRadera
  11. Vad skönt att du måt bra nu...tänk att det är ett år sedan. Så fina blomsterbilder du visar. Här hemma känns som om allt blommat klart...med vissa små undantag.
    Önskar dig en fin vecka, kram från Maria

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.