Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

fredag 28 september 2012

Fredagstema Tro Hopp Kärlek.

Jaha så är det ännu en fredag på gång.Och ett nytt tema.Nu får man gnugga geniknölarna och försöka komma på något bra varje vecka.Och roligt är det.Så här blir min tolkning denna vecka.
TRO. Jag tror att det här att dekorera med lite enkla medel är bland det roligaste jag vet.
HOPP.Hoppas ni tycker om min pyntade altan.
KÄRLEK. det har jag verkligen lagt ner på den här gruppen.
I kväll ska jag tända ljuset.Och så hoppas jag att det blir en bra helg utan en massa regn.
Det enda jag har köpt nytt till det här är blommorna allt det andra har jag letat fram ur gömmorna.
En sak till när det gäller hopp.Hoppas mitt öga är bättre i morgon.Just nu ser jag hemsk ut med ett blodrött öga och en begynnande huvudvärk.
Ha nu en skön helg.
Vill ni se fler bilder på temat så titta in hos Helen med bloggen Bland rosor och bladlöss.
Ha det gott.





Går in här och gör ett litet tillägg.
Måste hälsa ny följare välkommen.
Så varmt välkommen Törnrosa.
Nu säger jag hej då igen.

20 kommentarer:

  1. Va fint du har gjort! Och vilken härlig bakgrund det var också. Det är fortfarande väldigt frodigt och fint hos dig!
    Hoppas ditt öga blir bättre och att du får en skön fredag.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Du har lyckats igen!!! Det skall bli kul att se gruppen när skymningen kommer och du tänder ljus! Kul tolkning!!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  3. En fin höst-städad och pyntad altan.
    Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  4. 'Vi' älskar ditt fina pynt:)!/Anja

    SvaraRadera
  5. Tycker ditt pynt är superfint och jag gillar det verkligen.
    Tända ljus som brinner i mörker är så vackert.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. O extra mycket gillar jag det rostiga ägget :-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  7. Tycker din altan är jättefint pyntad! Önskar jag kunde ha så fint men hos mig blåser det så förbaskat så allt skulle blåsa omkull...
    ha en härlig helg/mia

    SvaraRadera
  8. Så fint! Jag älskar verkligen den lilla katten också, så söt! Ha en bra helg :-)
    /Liv

    SvaraRadera
  9. Ja visst! Det är jättefint : ) Bra idé att ha en glasskiva som bord så framhävs de mörka föremålen så bra!
    /Cika

    SvaraRadera
  10. Ja det gör jag, tycker om ditt pynt:)
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  11. Hej, vilka fina arr du gjort med enkla medel! :) Vad kul att du också är 'chili-frälst'! :) Jo, Sweet Banana är en trevlig sort, nästan som paprika, men himla god att fylla t ex med ost och lägga på grillen - har du testat det? Ha en trevlig helg! :) Mia

    SvaraRadera
  12. Vad vackert. Hoppas du kryar på dig!!!och får en fin helg/Gela

    SvaraRadera
  13. Så fint du gjort och vilken fin tolkning :)
    Håller tummarna för att du snabbt blir bättre i ditt öga... krya på dig!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  14. Tack Gunsan! Nu fick jag superinspiration :)

    Jag har 2 stycken såna gjutjärnskrukor som är lite för små för att växterna ska må bra i dem.... Varför har tag inte tänkt på taklök???

    Vi håller tummarna att regnet håller igen i helgen !

    Kram

    SvaraRadera
  15. Härligt höstmys! Trevlig helg!

    SvaraRadera
  16. Mysigt och så fint du har i rabatten bakom!

    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  17. Det föll jag verkligen för. Jag gillar dina fina arrangemang.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  18. Vilken härlig tolkning och fint blev det :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  19. Så höstfint du har gjort.
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  20. Så fint du gjort. Den pyssliga genen önskar jag infann sig lite hos mig ibland också.
    Hoppas det är bättre med ögat.
    Vivian

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.