Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

lördag 22 september 2012

Höstväder.

Först så vill jag tacka för alla positiva kommentarer på min tolkning av temat den här fredagen.Så roligt att ni tyckte om det.
Nu kommer det bilder på Julrosorna igen men jag så förundra över att de blommar nu och så fint.Så här är ett par bilder till.

Den här är allt min favorit.


Min flikbladiga Japanska Lönn har växt sig ganska stor i sommar.Inte på höjden men den börja bli stor på bredden.

Jag hade hoppats att den här Fingerborgs blomman skulle hinna få mogna frön,men det kan jag nog glömma.Men som tur är så har inte alla plantorna som jag satt ut i våras blommat i år .Bara tre av åtta tror jag det är.Så då har jag något att se fram mot nästa år.
Jag var nyss ute i växthuset och kollade läget och fy så rått och fuktigt det var inne.Så jag tog och tände i kaminen som jag har haft stått där i sommar fulltankad och klar att bara tända.Har en hel del växter som jag gärna vill ska blomma klart.Bland annat min Myrten.Knopparna börjar bli stora nu så snart sätter den nog igång.
Så vill jag hälsa en ny följare välkommen.
Och er andra önskar jag sköna höstdagar utan regn.
Ha det gott.

3 kommentarer:

  1. Hei og god morgen til deg!
    Kjempe fin blomstring du har i høsthagen din. Flott revebjelle og julerose!

    Ønsker deg en kjempe fin lørdag! Klem

    SvaraRadera
  2. Dina julrosor är så fina, de trivs inte hos mig. Kanske ska göra ett nytt försök och plantera dem med min barrträd, tror du det skulle fungera?!

    SvaraRadera
  3. Jag har läst att Julrosor vill ha lite kalk i jorden.Kan du ge dom det så borde det fungera.Prova.Ha det gott.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.